Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Bann Mania

Missing Avatar
Center of this Universe
Citerar Genera:
Men återigen till sammanhanget, varför inte bara rensa din webbhistorik och börja förtränga att du någonsin använt GR?

För mig personligen?

1: Jag har tvångstankar som har berört min användning av datorn(bland annat). Att ha koll på att jag står registrerad är viktigt för mig. För i annat fall kan någon använda mitt konto och lägga skulden på dåliga saker på mig. Det är ett virrigt tankesätt men så är sjukdomens natur. Jag kan inte heller lämna lägenhet innan jag kollat massa saker innan så som spis och vattenkranar. Och vi snackar inte ett snabbt ögonkast, det kan ta en halvtimme för mig att klara av det som tar 1 min att göra. Och nej, jag dar inte detta ur röven. Detta är en bit av sanningen. Notera att detta var värre för fyra år sedan och att jag mår mycket bättre nu. Men du ville ha exempel så jag skrev.

2:För att du inte kan byta namn, du kan inte ha två användare och du kan därmed inte få en omstart. Alla är inte troll.

3: jag har inte velat förknippats som aktiv användare på denna sida.

Citerar Genera:
En av anledningarna till varför man inte bör få ta bort användare hur som helst är väl främst för att folk ska kunna stå för sina användare, och inte bara trolla sönder konton som sen raderas och börjas om på ny kula.

Varför ska man behöva stå för allt man gör? Visst, att enbart köra trollkonton är dåligt. Men för att få byta namn eller få börja om på ny kula, är det fel? GR har varit online så länge nu och allt har förändras. Eller tycker du att man ska behöva förknippas som "Kiss-Nisse" för att man kissa på sig i andra klass? Så klart inte, om verkliga livet inte är så hårt, varför ska GR?

Citerar Genera:
Ett spelcommunity som GR med så rikt innehåll skulle bli rörigt om varannan kommentar leder till "No such user".

Alla kommentarer står ju kvar med författare och allt. Det är bara användarna som försvinner.

And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Center of this Universe:
Jag känner mig nerstämd av din attityd. Om jag vill lämna och få mitt konto borttaget, är det då svårt att ta bort kontot?

Tack för du förstör min kväll.

Känns som att jag blir tagen på lite väl mycket allvar här.

Varför göra en så stor deal om ett jäkla konto på en spelsida? Det är ingenting viktigt eller relevant, skriver man något man ångrar får man stå för det eller acceptera detta och så vidare. Det finns viktigare saker att hänga upp sig på än att inte kunna radera ett konto på GR. Om det hade varit Twitter eller kanske FB, sure. Men det är ett spelforum, inget mer.

En annan anledning: Man kan inte med tvång hindra någon från att lämna något, även om det är ett sketet spelcommunity.

Ingen tvingar dig att fortsätta vara inloggad.

I samband med flytt, ny dator och annan email så har jag passat på att skapa denna medlem där jag faktiskt kan skriva vad jag vill utan att det enkelt går att identifiera mig. Mitt syfte är inte att trolla.

Åh, just det. Finns fortfarande människor som håller på med hela "anonymitet framför allt!"-grejen.

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Missing Avatar
Center of this Universe
Citerar Humanisten:
Känns som att jag blir tagen på lite väl mycket allvar här

Nej, inte direkt men du har en väldigt nedsättande ton. De slänger med uttryck som idiot, jäkla och ironi som "vilken rebell...". Allt för att förminska mig. Är detta ett vettigt sätt att uttrycka sig i en diskussion?

Citerar Humanisten:
Varför göra en så stor deal om ett jäkla konto på en spelsida?

Jag har sagt att det är, eller rättare sagt var, en stor deal för mig. Det är du som gör det till en "stor deal" för att du inte accepterar att jag faktiskt har en åsikt som jag fortsätter att stå för. Du är uppenbart irriterad, varför?

Citerar Humanisten:
Det är ingenting viktigt eller relevant, skriver man något man ångrar får man stå för det eller acceptera detta och så vidare.

För mig är det det.

Citerar Humanisten:
Det finns viktigare saker att hänga upp sig på än att inte kunna radera ett konto på GR. Om det hade varit Twitter eller kanske FB, sure. Men det är ett spelforum, inget mer.

Visst finns det viktigare saker.

Och GR är mitt Twitter och FB. Jag använder inget annat medium. Detta är min röst.

Citerar Humanisten:
Ingen tvingar dig att fortsätta vara inloggad.

Nej. Men jag finns kvar mot min vilja.

Citerar Humanisten:
Åh, just det. Finns fortfarande människor som håller på med hela "anonymitet framför allt!"-grejen

Ja, jag har länge dragits med en tunga tankar om min faders alkolism, min moders misshandel och mina vänners svek. Detta är inget som vi i min umgängeskrets pratar om och jag skulle behöva lätta mina tankar på ett forum med liktänkande och folk som förstå. Jag behöver anonymiteten för att kunna yttra mig utan att konfronteras av folk som identifierar sig i mina texter.

And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
Valerin
Valerin
Jag behöver anonymiteten

Du är med andra ord, som jag skrev på förra sidan, ett specialfall. Som vi bevisligen kan göra undantag för. Det är absolut inte svårt för majoriteten medlemmar att bara sluta logga in och därför vad man uppmanas till. Annat vore minst sagt onödigt arbete.

Jag ser inte vad problemet är.

hånobing
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Nej, inte direkt men du har en väldigt nedsättande ton. De slänger med uttryck som idiot, jäkla och ironi som "vilken rebell...". Allt för att förminska mig. Är detta ett vettigt sätt att uttrycka sig i en diskussion?

Jag må ha en aningen sarkastisk ton men menar inget direkt illa mot dig och jag ber om ursäkt om du tagit illa vid dig, men GR är inget speciellt och inget som behöver en sådan funktion egentligen.

Jag har sagt att det är, eller rättare sagt var, en stor deal för mig. Det är du som gör det till en "stor deal" för att du inte accepterar att jag faktiskt har en åsikt som jag fortsätter att stå för. Du är uppenbart irriterad, varför?

Jag förstår bara inte varför det egentlgien måste vara en självklarhet och ett måste för en privatdriven hemsida där folk ändå för det emsta spenderar tiden att slåss om vilken bit plast som är bäst, hur mycket bättre allt var förr eller bloggar om vad de köpt för dyr grej att skryta om.

Nej. Men jag finns kvar mot min vilja.

Nej, det du skrev finns kvar och det betyder ingenting. Och det man skriver finns ju ändå kvar även om själva kontot tas bort eller bannas (forutom bloggar då, men de kan man radera utan att behöva bannas). Det löser inte resterna eller bevisen för vad man gjort eller skrivit.

Ja, jag har länge dragits med en tunga tankar om min faders alkolism, min moders misshandel och mina vänners svek. Detta är inget som vi i min umgängeskrets pratar om och jag skulle behöva lätta mina tankar på ett forum med liktänkande och folk som förstå. Jag behöver anonymiteten för att kunna yttra mig utan att konfronteras av folk som identifierar sig i mina texter.

Och då finns det faktiskt mycket bättre sajter för detta. Nu vill jag verkligen inte dissa dig på något sätt eller få det du värderar att verka mindre eller oviktigt, men GR är inte direkt en sida värd att ta på sådant allvar. Har själv gjort sådant (trots att jag inte går på anonymitet över huvud taget) här och det ger inte supermycket tillbaka. Finns bättre sidor med mer försående medlemmar och möjligheter.

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
AG Jati
AG Jati
En typisk forumfajt är igång igen. Center of the Universe kan lika gärna hålla sig till Midnight Club.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Center of The Universe ta kontakt med någon moderator istället via PM om det är något du önskar, det mesta går att lösa med lite dialog, som Valerin sa det kan göras undantag i specialfall, dock finns inte den funktioner per standard, och lär så inte finnas på sikt av en rad orsaker, jag förstår hur du känner men tyvärr är det inget vi moderatorer har kontroll över, förslag på detta kan annars lämnas i den tråden förslag på att göra Gr bättre.

"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it so it goes on flying anyway"- Mary Kay Ash
Missing Avatar
Center of this Universe
Citerar Valerin:
Det är absolut inte svårt för majoriteten medlemmar att bara sluta logga in och därför vad man uppmanas till.

Vi som vill bli borttagna då? Varför ska det krävas ett specialfall för det? Om majoriteten kan logga ut och försvinna så bra för dem. Jag har velat ta bort kontot så jag vet att det är borta.

Citerar Valerin:
Annat vore minst sagt onödigt arbete.

Jag har upplevt förfrågningar om avsägning av konto som sedan när de blivit nekade lett till regelbrott. Vad ger minst onödigt arbete, ett avstängt konto eller ett avstängt konto + städning bland kommentarerna?

Citerar Valerin:
Jag ser inte vad problemet är.

Att det inte går att avregistrera sig när man vill är problemet och att det krävs specialfall eller ett beteende som leder till banning för att få försvinna från sidan.

Du förstår inte och man förstår inte alltid allas motiv. Men om det är viktigt för mig att få avregistrera mig, varför är det så viktigt för GR att hålla mig kvar? Mindre arbete?

Citerar Humanisten:
inget som behöver en sådan funktion egentligen.

Fast jag och andra har efterfrågat en sån funktion så intresse finns ju.

Citerar Humanisten:
Nej, det du skrev finns kvar och det betyder ingenting. Och det man skriver finns ju ändå kvar även om själva kontot tas bort eller bannas (forutom bloggar då, men de kan man radera utan att behöva bannas). Det löser inte resterna eller bevisen för vad man gjort eller skrivit.

I mitt fall så har jag inte ångrat något som jag skrivit så det spelar ingen roll för mig. Har dock under mina sju år på GR velat stänga av mitt konto av olika anledningar främst för att veta att det är borta.

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Har dock under mina sju år på GR velat stänga av mitt konto av olika anledningar främst för att veta att det är borta.

Meningslöst om kontot är "borta" när spåren fortfarande är kvar.

Fast jag och andra har efterfrågat en sån funktion så intresse finns ju.

Många vill ha olika funktioner, vissa onödiga, andra inte.

6948
6948
Inte för att det stör mig personligen, men det är väldigt märkligt att det inte går att avsluta ett konto.
Ett medlemskap går normalt att avsäga sig.

"Don't mistake my kindness for weakness. I am kind to everyone, but when someone is unkind to me, weak is not what you are going to remember about me." -Al Capone
Petter
GR®
Petter
Citerar 6948:
Inte för att det stör mig personligen, men det är väldigt märkligt att det inte går att avsluta ett konto.
Ett medlemskap går normalt att avsäga sig.

Detta ska vi såklart fixa, utan Emil Hall är det på tok för många kommande funktioner som trillat bort från "att göra"-listan. Jag beklagar såklart detta och tackar för ert tålamod.

Petter Hegevall / Gamereactor
6948
6948
Citerar Petter:
Detta ska vi såklart fixa, utan Emil Hall är det på tok för många kommande funktioner som trillat bort från "att göra"-listan. Jag beklagar såklart detta och tackar för ert tålamod.

Är inte Emil kvar?
Som sagt, mig stör det inte alls.

"Don't mistake my kindness for weakness. I am kind to everyone, but when someone is unkind to me, weak is not what you are going to remember about me." -Al Capone
Petter
GR®
Petter
Citerar 6948:
Är inte Emil kvar?

Nope. Emil slutade efter 12 år i slutet av sommaren... Otroligt trist. Vår samlade programmeringskraft styrs nu från GR i Spanien. Vilket försvårar vissa saker.

6948
6948
Citerar Petter:
Emil slutade efter 12 år i slutet av sommaren... Otroligt trist. Vår samlade programmeringskraft styrs nu från GR i Spanien. Vilket försvårar vissa saker.

Tråkigt, han verkade grymt duktig och åtgärdade grejer snabbt.
Aja, nu ska jag inte ta upp mer i tråden som inte hör hit.

Petter
GR®
Petter
Citerar 6948:
Citerar Petter:Emil slutade efter 12 år i slutet av sommaren... Otroligt trist. Vår samlade programmeringskraft styrs nu från GR i Spanien. Vilket försvårar vissa saker.
Tråkigt, han verkade grymt duktig och åtgärdade grejer snabbt.
Aja, nu ska jag inte ta upp mer i tråden som inte hör hit.

Emil is the best.

Missing Avatar
Center of this Universe
Josephus Flavius är borta? Vad beror detta på?

GhostofCain
GhostofCain

Han kanske förvandlades till en fossil och inväntar nu att bli uppgrävd igen?

Entering zero gravity
Valerin
Valerin

Han ville bli avstängd av privata skäl.

hånobing
Missing Avatar
Center of this Universe
Citerar Valerin:
Han ville bli avstängd av privata skäl.

Tråkigt! Var ju en riktigt trevlig medlem med sin höga aktivitet och intressanta bloggar. Har ju suttit och hoppats på en återkomst.

Moose
Moose
Rök Navil precis?

For centuries long past for no more than your bread, have bled for your countries and counted your dead.
Missing Avatar
Straholic
Vad hände med Navil? Är vän och umgås med honom irl, mest därför jag undrar.

"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Bannad för upprepade varningar, och regelövertramp trots tillsägelser.

"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it so it goes on flying anyway"- Mary Kay Ash
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Patrikseve:
Bannad för upprepade varningar, och regelövertramp trots tillsägelser.

Så det hände alltså?
Good riddance.

AG Jati
AG Jati
Häpp, det där var riktigt synd för Skrillex-frillan.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Missing Avatar
Straholic
Vad hände med laban005?

"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!