Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Behöver du hjälp med något på GR?


Citerar Gro:
Hur stor får en bildfil vara om man skall lägga in den i en blogg? Med "hur stor" menar jag i antal pixlar (längd och bredd) och i antal Kb/Mb.

Den förminskas automatiskt till 416 pixlars bredd, så för bästa kvalitet ska bilden du laddar upp inte vara bredare eller smalare än så. Längden kan vara väldigt lång, flera tusen pixlar, vet inte vilken gräns som gäller där. Filens storlek tror jag inte spelar någon roll.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
  • Gro
  • Gro
@ Ridley

Tackar!
"Everybody's got a date. Even you, Mario, going after Princess Peach. And what am I doing? I'm just enabling you." - Sheldon Cooper
  • 0
Citerar Ridley:
Den förminskas automatiskt till 416 pixlars bredd, så för bästa kvalitet ska bilden du laddar upp inte vara bredare eller smalare än så. Längden kan vara väldigt lång, flera tusen pixlar, vet inte vilken gräns som gäller där. Filens storlek tror jag inte spelar någon roll.


Tror faktiskt att gränsen är 4 mb. Har aldrig lyckats publicera en oerhört lång blogg som är större än det.
Lika diskret som en vitklädd ninja inne på en UV-lampsförsedd nattklubb©
  • 0
  • Gro
  • Gro
De bilder jag lägger upp i min blogg är sparade som JPG. Det jag undrar är om det är det bästa formatet som stöds av GR?
"Everybody's got a date. Even you, Mario, going after Princess Peach. And what am I doing? I'm just enabling you." - Sheldon Cooper
  • 0
Citerar Gro:
De bilder jag lägger upp i min blogg är sparade som JPG. Det jag undrar är om det är det bästa formatet som stöds av GR?


Enda formatet som stöds på sidan vad jag har förstått. [länk]
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • Gro
  • Gro
Citerar Silky:
Enda formatet som stöds på sidan vad jag har förstått. [länk]


Länken fungerar inte!
"Everybody's got a date. Even you, Mario, going after Princess Peach. And what am I doing? I'm just enabling you." - Sheldon Cooper
  • 0
Citerar Gro:
De bilder jag lägger upp i min blogg är sparade som JPG. Det jag undrar är om det är det bästa formatet som stöds av GR?

PNG funkar också, jag har läst brevet Silky länkar till innan och det stämmer inte. Se bara till att du sparar bilden med 416 pixlars bredd innan du lägger upp den så blir kvaliteten bäst.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
  • Ree
  • Ree
  • Gro
  • Gro
Citerar Ridley:
nkar till innan och det stämmer inte. Se bara till att du sparar bilden med 416 pixlars bredd innan du lägger upp den så blir kvaliteten bäst.


Men... är det bättre att spara bilderna som JPG än PNG?
"Everybody's got a date. Even you, Mario, going after Princess Peach. And what am I doing? I'm just enabling you." - Sheldon Cooper
  • 0
En liten fråga angående julkalendern

Såg att ni ska skriva vilka som vann från den 1 till den 11 idag Måndag men hittar den ej någonstans, har det kommit upp än isåfall vart?

God jul! ;)
  • 0
Citerar MR_FREDDY50:
En liten fråga angående julkalendern

Såg att ni ska skriva vilka som vann från den 1 till den 11 idag Måndag men hittar den ej någonstans, har det kommit upp än isåfall vart?

God jul!


Skumt nu när du sa det, ska kolla upp det.
Idag är historia imorgon.
  • 0
Hurnskriver man text under sin bilden i bloggen ? :3
See you later, Google translater !
  • 0
Tror att det är <bild> "din text" <bild>
"När man tänker efter, så är ju faktiskt pungsvett det största sommartecknet."
  • 0
Citerar larsgustaf:
Citerar MR_FREDDY50:
En liten fråga angående julkalendern

Såg att ni ska skriva vilka som vann från den 1 till den 11 idag Måndag men hittar den ej någonstans, har det kommit upp än isåfall vart?

God jul!


Skumt nu när du sa det, ska kolla upp det.


Så nu var det uppe på sidan såg jag.. Men ingen vinst.. Får försöka igen tills nästa omgång
  • 0
  • Gro
  • Gro
Är det bara en tillfällig bugg eller går det inte längre att redigera äldre blogginlägg?
"Everybody's got a date. Even you, Mario, going after Princess Peach. And what am I doing? I'm just enabling you." - Sheldon Cooper
  • 0
Citerar Gro:
Är det bara en tillfällig bugg eller går det inte längre att redigera äldre blogginlägg?


Går ej att redigera, det gäller samma princip som med inlägg i forumtrådar.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
God eftermiddag. Jag undrar bara hur man skriver med kursiverad stil i bloggar, frågan är säkert redan ställd i den här tråden men jag orkar inte leta.
  • 0
Citerar felixkarlsson:
God eftermiddag. Jag undrar bara hur man skriver med kursiverad stil i bloggar, frågan är säkert redan ställd i den här tråden men jag orkar inte leta.


Om du läser första inlägget så finns det länk till en guide om hur du skriver kursivt
Snootchie Bootchies, little nootchies!
  • 0
Tack för hjälpen!
  • 0
HJÄLP MIG!

Jag letar efter en blogg. Jag tror det var här på GR jag läste det. Det var något om ett klipp som visade hur amerikaner såg på oss svenskar, men nu kan jag inte hitta det. Tror det var från förra veckan.
  • 0
Hej, Gamereactor! Jag letade runt ett tag och hittade inget bättre ställe att vända mig till angående det här. Jag undrar bara varför mitt användarkonto (användarnamn "bleunt") till synes raderades idag den 24:e januari någon gång mellan ungefär 12:00 och 15:00. Har jag missat någon regel och råkat bryta mot den? Raderingen av mitt konto skedde helt utan förvarning efter att jag publicerat ett blogginlägg med en YouTube-länk till min recension av DmC: Devil May Cry. Inget som borde resultera i omedelbar radering utan förvarning, kan man tycka. Vad hände? Och finns det nånstans jag kan vända mig om jag inte kan få svar härifrån?
  • 0
Citerar Tommy Håkansson:
Och finns det nånstans jag kan vända mig om jag inte kan få svar härifrån?


Kontakta en moderator via PM.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Hur länkar man?
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Hur lång tid brukar det ta innan tävlingarna är avgjorda? Tänker främst på Game of Thrones Season 2-tävlingen, när kan man vänta sig att resultatet ska publiceras?
  • 0
Kan man ta bort bloggar? Och varför kan man inte redigera bloggar längre?
''Religions are like fireflies. They require darkness in order to shine'' -Arthur Schopenhauer
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!