Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Gamereactors största brist (forumdelar)


Citerar TB the gr8 n3rd:
En cdskiva är ett medium för att få ut musik och den är rätt hård D:


CD-skivor är ett medium, och också hårdvara. Betyder det att precis alla medier är hårdvara? Absolut inte.
  • 0
spela roll grabbar, vi vill alla ha samma sak iaf
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar Ässet:
Ett film/TV/musik-forum och ett retro-forum är nog det bästa att börja med.
  • 0
Tycker nog att en enskild musikdel skulle vara på plats med tanke på hur många musikintresserade det finns här.

Att ha en del med både film/TV och musik känns mest som ett skumt sätt att halvera Övrigt-forumet. Inte något som egentligen gör det lättare att hitta vad man vill. Menar, film och musik är ju verkligen totalt olika ämnen, så det finns ingen egentlig anledning att ha just dem två i samma kategori. Då kan man lika gärna börja göra typ Böcker och Musik, eller Politik och Brädspel, eller vad som helst. Det skulle fylla samma funktion.

Skulle nog helst se Retro, Musik, och Film/TV som nya forumdelar.
  • 0
Citerar Petter:
Bra förslag...

• Retro-forum

• TV/Film-forum

Är detta vad ni vill ha?


Ja!
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar Crank:
Citerar Ässet:
Ett film/TV/musik-forum och ett retro-forum är nog det bästa att börja med.
42
  • 0
Tycker man ska dela in forumet i PS3 / Xbox 360 / Wii och bärbara konsoler för att det inte ska bli så mycket blandat. Visst det finns undermappar men bara ha ett forumdel där alla xbox:are och ps3:are kan vara samlade
Alla goda spelare, adda gärna mig på XBLA
  • 0
Citerar Tobias Hansson:
Tycker man ska dela in forumet i PS3 / Xbox 360 / Wii och bärbara konsoler för att det inte ska bli så mycket blandat. Visst det finns undermappar men bara ha ett forumdel där alla xbox:are och ps3:are kan vara samlade


Nej.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Tycker man ska dela in forumet i PS3 / Xbox 360 / Wii och bärbara konsoler för att det inte ska bli så mycket blandat


D
Citerar metalknuckels:
Skulle nog helst se Retro, Musik, och Film/TV som nya forumdelar.


Nja. Musik är ett populärt ämne, helt klart, men finns det verkligen mer än typ 5 aktiva trådar i det ämnet? Tror musik och film/tv i samma avdelning kan skapa en ganska lagom samling trådar.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
Att tänka på är att om man har ett väldigt speciellt ämne endast några pers på sidan aktivt diskuterar går det att skapa grupper för sånt.

En retro-grupp skulle tex funka fint om grupper kunde få mer utrymme och synas lite mer på sidan.

Så alla vet att de finns där lixom.

Tänker mig saker som att man kan rösta på grupper så de kan listas efter det, att ha kod som kollar hur aktiva grupperna är och lista dem, att få ut info om vilka grupper som det diskuteras i just nu, precis som med forumtrådar.

Finns massa saker som kan göra att folk hittar dit mera, och kan då diskutera om sitt ämne utan att det dränks i massa annat.

Som det är nu kanske det finns en grupp som diskuterar Metroid, men ingen vet om att den finns, eller ens tänker på att söka efter den, så den glöms bort och förfaller.
Då försvinner en stor del av poängen med dem.

Nu ville jag inte att det här skulle bli rant om grupper, poängen är ju den att specifika diskussioner kan tas där utan att man behöver lägga till en ny forumdel.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Jag kommer med ett hastigt, ogenomtänkt förslag som ändå känns rätt. Det är ett komplement till Video- och retrospelsforum.

Varför inte ett Gruppforum? Ett forum som är individuellt för alla medlemmar där alla trådar i ens grupper är samlade, och visas efter aktivitet (precis som trådarna i ett vanligt forum)? Det skulle öppna upp för att dels grupperna blir intressantare. Själv skriver jag aldrig i grupptrådar men om de skulle ha en egen sektion i forumet där alla trådar från alla grupper finns samlade, ja då skulle jag bli mer aktiv i grupper.

Detta medför också att medlemmar lättare når ut till sina gruppmedlemmar. Diskussionerna inom gruppen kan också bli större i ett sådant system och jag tror att mindre, mer ovanliga eller obskyra ämnen kommer ta större plats.

En ganska krass sammanfattning vore att förklara systemet jag beskriver som ett RSS-flöde för alla trådar i den grupp du är med i - i form av ett forum. Ett individuellt skapat forum.

Den största frågan i sammanhanget är dock: Hur svårt/lätt är detta att skapa? Där att lägga till ännu ett forum inte är speciellt svårt rent tekniskt (åtminstone kan inte jag, som inte kan något om datorer, tänka mig att det skulle vara svårt) kan jag tänka mig att min variant kan skapa komplikationer.

Citerar Petter:
Bra förslag...

• Retro-forum

• TV/Film-forum

Är detta vad ni vill ha?


Tillsammans med det jag beskrivit ovan är jag positivt inställd för ett retro-forum. TV/Film-forum vore också trevligt - men jag skulle personligen lägga in böcker och musik i kategorin och kalla det ett forum för "Övrig media" eller något annat klatschigt.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Det mest logiska vore att byta ut Tekken-delen (som är pinsamt inaktiv) mot en rejäl World of Warcraft-forumdel som vi ser på danska (?) GR. En Retro-del vore även trevligt, och sen behövs det nog ett Media-forum, för snack om TV, film och musik.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Asso, enda skälet att Tekken-delen ligger där e ju för att Namco ger GR pengar, så det tror jag inte kommer hända

Tillagt 2010-10-25 14:26:
Citerar Livlig:
Den största frågan i sammanhanget är dock: Hur svårt/lätt är detta att skapa?

Sjukt lätt.

Tillagt 2010-10-25 14:29:
Citerar Livlig:
Tillsammans med det jag beskrivit ovan är jag positivt inställd för ett retro-forum. TV/Film-forum vore också trevligt - men jag skulle personligen lägga in böcker och musik i kategorin och kalla det ett forum för "Övrig media" eller något annat klatschigt.

Grejen är ju att såfort du drar in böcker och annat så finns det ännu mer att lägga in, och då är man tillbaka på det övrigt-forumet är idag. Exept att Övrigt innehåller 50% forumlekar, som man förståss skulle slippa.

Tills någon kommer med "Din favo TV-serie"
"Sista bokstaven filmer"
"Vilken film såg du senast"

Då blir detta nya forum bara en kopia av gamla övrigt.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
En cdskiva är ett medium för att få ut musik och den är rätt hård D:


CD-skiva är ett lagringsmedium. Men visst.

Citerar Reqo:
Media-forum, för snack om TV, film och musik.


Och döpa det forumet till "TV, film och musik" för att slippa förvirring.
  • 0
Tycker man ska uppdatera forumet på en punkt, vet inte om det är en brist men jag märker det iaf. När man skriver i forumet ska man inte behöva se i sitt krypin om någon svarat utan det kommer upp automatiskt på sidan, lite som ett chattforum.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Livligs idé låter mycket bra
42
  • 0
Citerar The LOL object:
Tycker man ska uppdatera forumet på en punkt, vet inte om det är en brist men jag märker det iaf. När man skriver i forumet ska man inte behöva se i sitt krypin om någon svarat utan det kommer upp automatiskt på sidan, lite som ett chattforum.


Vi har en annan tråd för sådana förslag. Länk:

http://www.gamereactor.se/forum/?forum=3&thread=9805&page=
1


Diskussionen om forumdelar räcker för den här tråden.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar Jailbird:
Jag är givetvis inte för indelning efter företag som många andra forum, utan mer för en indelning baserad på speltyp.

Jag håller verkligen med dig Jailbird du skrev det väl.
  • 0
Vi är nu uppe i 48 medlemmar i gruppen. Jag tror att vi kan göra betydligt bättre än så.

http://www.gamereactor.se/grupper/1773/
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Man borde kunna se i sitt krypin hur många läsare man har
Det är lätt att bli en skitstövel.
  • 0
Jag tycker att den här frågan är precis lika aktuell som för 1 och ett halvt år sedan.

http://www.gamereactor.se/grupper/1773/

Därav, BUMP!
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Vet inte när GR 3.0 kommer, men har för mig att det inte är om alltför länge så kanske har man tänkt vänta med en ev. revidering av forumet tills dess. Rena spekulationer från min sida.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Vet inte när GR 3.0 kommer, men har för mig att det inte är om alltför länge så kanske har man tänkt vänta med en ev. revidering av forumet tills dess. Rena spekulationer från min sida.


GR 3.0 är som Duke Nukem Forever. Man sa att det snart skulle komma runt 2007.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Instämmer att fler forumkategorier behövs, vilket jag har gnällt över i "Förslag till förbättring på gamereactor.se!". Eftersom Petter fick så positivt gensvar på frågan ang. fler forumkategorier, och det inte har införts än, så kan man bara anta att det dröjer till 3.0.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!