Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Omröstningen


"Utmärkelsen "snyggaste spel" innefattar inte bara högst upplösta texturer och flest polygoner. Det handlar ju lika mycket om design osv. På det området är Doom III chanslöst mot både Far Cry och Half-Life 2 med sin dåligt optimerade och plastiga grafik."
Arcane
Skojar du med mig? Menar du att t ex Far Cry innehåller mer texturer osv än Doom 3? Inte ens Half Life 2 gör det fast det inte ligger långt ifrån. Men att du nämner Far Cry börjar man ju undra om du varit på Mallorca och trott att du spelat Far Cry där å fått för dig att det varit grafiken.
Life Is A Game!
  • 0
Läste du var jag skrev eller tittade du lite snabbt? Läs ordentligt innan du yttrar dig nästa gång annars behöver du inte göra dig besväret!

För att citera mig själv: "Utmärkelsen "snyggaste spel" innefattar inte bara högst upplösta texturer och flest polygoner"
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
  • Nero
  • Nero
Det är ju jättekul att springa runt i plastiga korridorer i 12 timmar.

Både Far cry och HL2 har så otrroligt mycket bättre design och snyggare miljöer än Doom3.

''Snyggaste'' handlar inte bara om polygoner och siffror.
Häjj!11!!!!!1!!
  • 0
För övrigt har Far Cry väldigt mycket bättre grafik än båda HL 2 och D3. Enligt mig, och här är varför.

Se på miljöerna i Far Cry. Oändliga, inga laddningstider, skön grafik, och att gubbarna rör sig överallt. Ta bara hur långt du kan zooma och skjuta någon med geväret för att ta ett exempel. HL2 är snäppet efter medans D3 hamnar på treje plats, enligt mig.
Everyman knows he is a sissy compared to Johnny Cash
  • 0
Jag håller med om att Doom 3 är ett "dystert" spel med trånga korridorer och blodiga väggar osv. Men det är det som gör Doom 3 till ett Doom spel. "Snyggast" är fortfarande snyggast. Då kan man ju isåfall säga att Super Mario Bros är snyggare än Super Mario Sunshine bara för det är roligare. Herregud, som jag skrev tidigare, hade Doom 3 utspelat sig i Far Cry miljö skulle det varit betydligt snyggare än det.
Life Is A Game!
  • 0
  • Nero
  • Nero
Du missar poängen helt, designen i doom3 är dålig, tråkiga korridorer och samma miljöer hela tiden. Det är inte bra design, det spelar ingen roll om det är dystert. Det finns dystra spel med bra design.

''hade Doom 3 utspelat sig i Far Cry miljö skulle det varit betydligt snyggare än det.''

Men det gör det inte, och därför är det inte det snyggaste pc spelet.
Häjj!11!!!!!1!!
  • 0
F4n vad dumma folk är då de påstår DOOM3 vara världens snyggaste spel.


Om man kollar på Gamespot,IGN,PC Gamer m.fl.

Jag tycker grafiken är asläcker i DOOM3.
  • 0
Nero: Du säger emot dig själv. Det är du som missar poängen helt.
Life Is A Game!
  • 0
  • Nero
  • Nero
Att spelet är dystert är ingen ursäkt för att det är så dålig design. Och jag pratar nu till största delen om bandesignen, inte atmosfären.

Ta Riddick till exempel, som också finns med på listan. Det är snyggt, liknar doom3, och är ganska dystert. Ändå är det ett mycket bättre och snyggare spel, detta tack vare en mycket bättre bandesign och mer omväxlande miljöer.

De två punkterna doom3 floppar på är bandesign och miljöer.
Häjj!11!!!!!1!!
  • 0
"De två punkterna doom3 floppar på är bandesign och miljöer."

Samt idiotiskt använda effekter och dåligt optimerad grafik.
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
Vad gör då DOOM3 så snyggt då?
  • 0
Ny fråga.

Jag svarade, Absolut!
  • 0
Borde inte "Jag har redan en" finnas med som alternativ på PSP-frågan?
Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me let me let me. BURN YOU DOWN.
  • 0
Jag svarade, Aldrig.


Jag är åtminstone ärlig.
  • 0
Jag svarade aldrig också.
Har hellre en DS.
I do it my way
  • 0
Aldrig, eftersom jag aldrig kommer ha råd med en.
  • 0
Aldrig svarade jag eftersom jag anser att det är totalt onödigt och slöseri med pengar.

Behöver jag en sån pryl ? Nej
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Jag svarade "Kanske" eftersom jag spelade RR till PSP och det ÄGER
"Save the Culture - Kill the Copyright" - DEUS
  • 0
RR finns det DS också om jag inte minns helt fel
I do it my way
  • 0
Ett skäl till att jag kommer skaffa en PSP är när Gran Turismo 4 släpps.

För det SKA komma till PSP.

Läste det nånstans.
  • 0
Kanske....jag ser ingen större anledning till att skaffa en bärbar konsol till, jag behåller mitt Gameboy Color.
  • 0
Vilken ninja är coolast?

Haha, för tillfället leder Ryu Hayabusa med 100%
Det borde betyda att jag var först ut...
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Jag röstade på turtles
I do it my way
  • 0
Jag röstade på Ryu Hayabusa
  • 0
Jag röstade på Ryu Hayabusa, Självklart.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!