Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Rapportera buggar!

-Ogge-
-Ogge-
Ni får gärna fixa problemet med min blogg, som gör så att adressen dirigeras till en annan användare som heter ogge istället för -ogge-. Om man försöker gå in på min blogg genom min profil så kommer detta meddelande upp, "Blog cannot be found or user doesn't exists anymore. Try out our blogs index here. Sorry for inconveniences.". Just för att länken går till ogge och inte -ogge-.

Vet att det har skrivits blogginlägg om detta och en moderator är medveten om det. Men tänkte att det även kan vara bra att belysa problemet här. Än så länge är det bara jag som är drabbad. Men det är trist att min blogg blir halvdan pga detta, hoppas att problemet blir löst snart.

Tack på förhand!

"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Imperial scout
Moderator
Imperial scout
Om jag inte missminner mig fanns det tidigare en bugg som gjorde att det gick att skapa nya taggar i blogginlägg. Denna bugg verkar vara tillbaks, åtminstone för min del. Vet inte om det påverkat någon annan, men ville bara upplysa om det.

"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
-Ogge-
-Ogge-
Över en månad har gått och alla med bindestreck i sina namn kan inte skriva bloggar utan att det uppstår konstigheter, som jag då rapporterade tidigare den 1 november 2017 kl 16:51. Vore intressant och veta om någon har hunnit kika på problemet än?

Vill även tillägga att det inte bara gäller bloggen. Utan om man går in på min profil och klickar på spalterna där det står 'aktivitet', 'friends' osv. Så dirigeras man istället till en 'ogge' och inte '-ogge-' med bindestreck. Som jag då skrev tidigare för ungefär en månad sedan.

Finns det kanske någon möjlighet att byta namn i värsta fall? Tänkte om det kanske underlättar?

"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Citerar -Ogge-:
Över en månad har gått och alla med bindestreck i sina namn kan inte skriva bloggar utan att det uppstår konstigheter, som jag då rapporterade tidigare den 1 november 2017 kl 16:51. Vore intressant och veta om någon har hunnit kika på problemet än?

Vill även tillägga att det inte bara gäller bloggen. Utan om man går in på min profil och klickar på spalterna där det står 'aktivitet', 'friends' osv. Så dirigeras man istället till en 'ogge' och inte '-ogge-' med bindestreck. Som jag då skrev tidigare för ungefär en månad sedan.

Finns det kanske någon möjlighet att byta namn i värsta fall? Tänkte om det kanske underlättar?

Jag provade att byta namn på dig då manuellt för att se om det hände något och problemet kvarstod du var fortfarande kopplad ihop med det andra kontot av någon anledning så att den bytte mellan era ändå. Jag vet inte riktigt vad boven i det hela är men det verkar specifikt drabba användare med bindestreck av någon anledning vilket gör det än märkligt att om de tas bort samt namnändring så kvarstår problemet. Jonas skrev att han skulle kolla på det veckan efter det att jag försökte lösa det mer än så vet jag dock inte tyvärr.

"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it so it goes on flying anyway"- Mary Kay Ash
Ridley
Ridley
Nya Like/Unlike-knappen funkar inte som den ska. Man kan inte gilla eller ogilla ett redan gillat inlägg utan får då bara upp "Användare som gillar detta"-rutan.

Citatknappen och redigeringsknappen funkar finfint.

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Citerar Ridley:
Nya Like/Unlike-knappen funkar inte som den ska. Man kan inte gilla eller ogilla ett redan gillat inlägg utan får då bara upp "Användare som gillar detta"-rutan.

Citatknappen och redigeringsknappen funkar finfint.

Ok ska prova på din kommentar, yepp experimentet verifierade ditt inlägg. Jag kan heller inte gilla/ogilla redan gillade kommentarer. Det går heller inte att ogilla en kommentar man redan gillat.

"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it so it goes on flying anyway"- Mary Kay Ash
Ridley
Ridley
Citerar Patrikseve:
Ok ska prova på din kommentar, yepp experimentet verifierade ditt inlägg. Jag kan heller inte gilla/ogilla redan gillade kommentarer. Det går heller inte att ogilla en kommentar man redan gillat.

Precis. Att trycka på tummen-upp borde växla mellan gilla/ogilla och att trycka på siffran borde visa vilka som gillat.

Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Citerar Ridley:
Citerar Patrikseve k ska prova på din kommentar, yepp experimentet verifierade ditt inlägg. Jag kan heller inte gilla/ogilla redan gillade kommentarer. Det går heller inte att ogilla en kommentar man redan gillat.
Precis. Att trycka på tummen-upp borde växla mellan gilla/ogilla och att trycka på siffran borde visa vilka som gillat.

Skulle gissa på att det var meningen men att de introducerat en bugg någonstans eller glömt bort att implementera funktionen. Att se vem som gillat kan jag göra genom att trycka på siffran. Det enda jag inte kan göra är att ogilla ett gillat meddelande.

Ridley
Ridley
Citerar Patrikseve:
Att se vem som gillat kan jag göra genom att trycka på siffran.

Och genom att klicka på tummen-upp. Du kan också rösta genom att klicka på siffran. Problemet är att de sitter ihop som en knapp, så när en person röstat så funkar knappen bara som "vem har röstat"-knapp.

Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Citerar Ridley:
Citerar Patrikseve:Att se vem som gillat kan jag göra genom att trycka på siffran.
Och genom att klicka på tummen-upp. Du kan också rösta genom att klicka på siffran. Problemet är att de sitter ihop som en knapp, så när en person röstat så funkar knappen bara som "vem har röstat"-knapp.

Sant hoppas det fixar till det!

Ridley
Ridley
Citerar Patrikseve:
Sant hoppas det fixar till det!

Ännu inte fixat efter tio dagar. Synd att de inte testar funktioner tillräckligt innan de implementeras.

Nu har jag problem med smileys också. Funkar inte att trycka på dem för att infoga i inlägget. Någon fler som upplever det?

Zack strife
Zack strife
Citerar Ridley:
Citerar Patrikseve Confusedant hoppas det fixar till det!
Ännu inte fixat efter tio dagar. Synd att de inte testar funktioner tillräckligt innan de implementeras.

Nu har jag problem med smileys också. Funkar inte att trycka på dem för att infoga i inlägget. Någon fler som upplever det?

kunde inte citera din smiley heller. inte helt säker på om det är ett nytt problem. men vill minnas att jag gjort det förut och att det fungerat då...

Normal is overrated
Ridley
Ridley
Citerar Zack strife:
kunde inte citera din smiley heller. inte helt säker på om det är ett nytt problem. men vill minnas att jag gjort det förut och att det fungerat då...

Det är en gammal bugg. Man kan inte citera enbart en smiley, det krävs lite övrig text också. Vill man citera en ensam smiley måste man lägga in lite kod intill den, exempelvis den här: <i></i>.

Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Nej Smileys fungerar inte idag. Vi får helt enkelt kringå problemet genom att klistra in om möjligt eller använda parenteser och en dos kreativitet. Förhoppningsvis fixas det snart. Jag kommer inte ihåg alla manuella koder för smileys tyvärr men kanske går det att skriva in tecknen för respektive smiley manuellt och få en?

Ridley
Ridley
Citerar Patrikseve:
Nej Smileys fungerar inte idag. Vi får helt enkelt kringå problemet genom att klistra in om möjligt eller använda parenteser och en dos kreativitet. Förhoppningsvis fixas det snart. Jag kommer inte ihåg alla manuella koder för smileys tyvärr men kanske går det att skriva in tecknen för respektive smiley manuellt och få en?

Man kan skriva manuellt. Dessa kan jag:

Happy Smile Sad Surprised Eek Cool Lol Mad Happy Cry Roll Eyes Blink Idea Arrow Green Clap Dance Pray Shifty Think Whistle

Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Citerar Ridley:
Citerar Patrikseve:Nej Smileys fungerar inte idag. Vi får helt enkelt kringå problemet genom att klistra in om möjligt eller använda parenteser och en dos kreativitet. Förhoppningsvis fixas det snart. Jag kommer inte ihåg alla manuella koder för smileys tyvärr men kanske går det att skriva in tecknen för respektive smiley manuellt och få en?
Man kan skriva manuellt. Dessa kan jag:

Men dåså då kommer du att tituleras som Mästare på sidan ett tag. Medlemmar och utomstående kommer hädanefter att vallfärda till ditt krypin för att lära sig hur man smider smileys i de stora chattverkstäderna.

Ridley
Ridley
Märkte nu att en enda smileyknapp fungerar:

Citerar Patrikseve:
Medlemmar och utomstående kommer hädanefter att vallfärda till ditt krypin för att lära sig hur man smider smileys i de stora chattverkstäderna.

Haha, javisst. Vi kan anordna smiley-kurs med Mr Smiley som gästföreläsare.

Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Citerar Ridley:
Citerar 6948:Mina faktaspäckade kommentarer i artikeln nedan har försvunnit.

https://www.gamereactor.se/artiklar/582743/Drommar+om+Marvel+Studios+framtid/
Vad var det för fakta? Låter som att någon raderat dem, har aldrig varit med om att inlägg skulle försvinna av sig själv.

Det kan var en bugg, men det vanliga är att en moderator eller någon på redaktionen eller annan med behörighet i det fallet tagit bort kommentaren. Jag har dock varken sett någon notis om detta av någon moderator eller själv tagit bort dina så jag vet inte vad som hänt. Men en kommentar tas inte bort utan en anledning om det är det som skett.

6948
6948
Okej, nu förstår jag. Ytterligare en kommentar är borta. Någon har tagit anstöt av att jag påpekat extrema längdskillnader mellan t ex Brolin och Cable och att jag dessutom kommenterat felaktiga påståenden om t ex Punishers längd.

Jag får helt enkelt sluta att peta in fakta i mina kommentarer.

"Don't mistake my kindness for weakness. I am kind to everyone, but when someone is unkind to me, weak is not what you are going to remember about me." -Al Capone
Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Citerar 6948:
Okej, nu förstår jag. Ytterligare en kommentar är borta. Någon har tagit anstöt av att jag påpekat extrema längdskillnader mellan t ex Brolin och Cable och att jag dessutom kommenterat felaktiga påståenden om t ex Punishers längd.

Jag får helt enkelt sluta att peta in fakta i mina kommentarer.

Nejdå ska inte behövas, men om det är någon kritik mot en artikelförfattare kan man dock försöka vara konstruktiv etc. Men som sagt jag vet inte vad som hänt.

GhostofCain
GhostofCain
Som Ridley redan påpekat så funkar det inte att infoga smileys ifrån smileyfunktionen nedan.
*sad face*

Entering zero gravity
Ridley
Ridley
Smileys är fixade!

Nu är det bara tummen upp som är trasig.

Har också märkt att om man klickar på en nyhet och reklamsidan dyker upp så kallas webbläsarfliken för "Medlems- och redaktionsbloggar" innan man klickar sig vidare till nyheten. Fel fel fel.

Ridley
Ridley
Mobilversionen av hemsidan stoppar nu scrollning i sidled. Detta gör att text i PM är bredare än den synliga ytan och utan att kunna scrolla åt sidan går det inte att läsa allt.

Detta ger också problem i forumet. Där kan man läsa allt, men öppnar man smiley-rutan så kommer den delvis utanför skärmen. Då kan man inte välja alla smileys och inte heller stänga smiley-rutan som dessutom ligger framför Posta-knappen så inlägget kan inte postas. Inte bra.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!