Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Rapportera buggar!

GhostofCain
GhostofCain
Som Ridley redan påpekat så funkar det inte att infoga smileys ifrån smileyfunktionen nedan.
*sad face*

Entering zero gravity
Ridley
Ridley
Smileys är fixade!

Nu är det bara tummen upp som är trasig.

Har också märkt att om man klickar på en nyhet och reklamsidan dyker upp så kallas webbläsarfliken för "Medlems- och redaktionsbloggar" innan man klickar sig vidare till nyheten. Fel fel fel.

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
Ridley
Ridley
Mobilversionen av hemsidan stoppar nu scrollning i sidled. Detta gör att text i PM är bredare än den synliga ytan och utan att kunna scrolla åt sidan går det inte att läsa allt.

Detta ger också problem i forumet. Där kan man läsa allt, men öppnar man smiley-rutan så kommer den delvis utanför skärmen. Då kan man inte välja alla smileys och inte heller stänga smiley-rutan som dessutom ligger framför Posta-knappen så inlägget kan inte postas. Inte bra.

Ridley
Ridley
Like-knappen fixad, tack!

GAMER 24-7
GAMER 24-7
Jag försökte gilla jag också, men sidan bara scrollade upp. = /

Tillagt 2018-03-12 14:02:
Kunde inte rösta i omröstningen av marsspelen märkte jag nyss.

-Just Be Yourself Everyone Else Is Taken
GhostofCain
GhostofCain
När man nu klickar på sin profilbild kastas man till sin presentation fast den täcks av valet att byta profilbild istället. Är detta en ny uppdatering?

Kommer våra egna avatarer att försvinna och ersättas mot Gamereactors egna förhandsval som "uppdateringen" hintar om för tillfället?

Edit:
Nu förstår jag. Man får klicka på sitt användarnamn/emailadress för att komma till sin presentation medan om man klickar på sin profilbild kommer man direkt till valet att byta avatar. Dock lite knepig lösning kan tyckas om det ska bli på det viset.

Entering zero gravity
Ridley
Ridley
• Avatarerna är pixliga i krypinet

• Mobilversionen av hemsidan stoppar scrollning i sidled. Text i PM är bredare än den synliga ytan och det går inte att läsa allt. Öppnar man smiley-rutan i forumet så kommer den delvis utanför skärmen. Då kan man inte välja alla smileys och inte heller stänga smiley-rutan som ligger framför Posta-knappen så inlägget kan inte postas.

• När jag i krypinet klickar på "Fler >>" under sektionen "Vad har mina vänner gjort på sistone?" så byts alla avatarer i listan ut till min egen.

baz14
baz14
Citerar Ridley:

Min personliga bild i krypinet är också suddig. Någon annan som upplever samma problem?

Näh.
GhostofCain
GhostofCain
Citerar baz14:
Citerar Ridley:• Avatarerna är pixliga i krypinet

Min personliga bild i krypinet är också suddig. Någon annan som upplever samma problem?

Yes.

Entering zero gravity
magnusgunnarsson
magnusgunnarsson
Jag får ingen "citeraknapp" så jag kan inte citera vad någon skrivit. Eller är det någon ändring som är gjort med funktionen. Det hjälper inte om jag är inloggad.

Ridley
Ridley
Citerar magnusgunnarsson:
Jag får ingen "citeraknapp" så jag kan inte citera vad någon skrivit. Eller är det någon ändring som är gjort med funktionen. Det hjälper inte om jag är inloggad.

Du ska klicka på den lilla "-symbolen längst ner till vänster på inlägget. Syns den?

Savagemessiah
Savagemessiah
Jag kan inte skriva bloggar på min Iphone, varken genom Safari eller Chrome. Det ligger en tom grå ruta över hela skärmen när jag försöker skriva en blogg. Det enda jag kan göra är att skriva taggar då det är allt som syns.

"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
Stefan313
Stefan313
Citerar Savagemessiah:
Jag kan inte skriva bloggar på min Iphone, varken genom Safari eller Chrome. Det ligger en tom grå ruta över hela skärmen när jag försöker skriva en blogg. Det enda jag kan göra är att skriva taggar då det är allt som syns.

Detta händer mig nu när jag trycker på nyheter. Att se första sidan och läsa de nyheter som jag ser där är inga problem men jag kan inte gå till nyhetsfliken och skrolla genom hela nyhetslistan. Blir bara en grå bild, testade med Chrome och Edge.

"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
GhostofCain
GhostofCain
Nu kommer jag inte in på bloggar när jag håller muspekaren över "community", det går bara klicka på den och man kommer till forumdelen där man kan skrolla ner till lista över skrivna bloggar. Men bloggsidan, brevlådan mm går inte att komma till eftersom menyfliken som ska falla ner under community försvunnit.

Entering zero gravity
Ridley
Ridley
Citerar GhostofCain:
Nu kommer jag inte in på bloggar när jag håller muspekaren över "community", det går bara klicka på den och man kommer till forumdelen där man kan skrolla ner till lista över skrivna bloggar. Men bloggsidan, brevlådan mm går inte att komma till eftersom menyfliken som ska falla ner under community försvunnit.

Samma här. Jag kan få fliken att dyka upp om jag håller muspekaren där innan sidan laddat klart, men annars är den borta.

Rickosaurus
Rickosaurus
Samma här, "community" knappen är trasig.

"We are never deceived; we deceive ourselves"
Ridley
Ridley
Citerar Rickosaurus:
Samma här, "community" knappen är trasig.

Det gäller förresten alla andra knappar intill den också. Nyheter, Förtittar, Recensioner, osv.

Ridley
Ridley
Tycks vara fixat nu.

Dessa buggar är kvar:

Citerar Ridley:

• Mobilversionen av hemsidan stoppar scrollning i sidled. Text i PM är bredare än den synliga ytan och det går inte att läsa allt. Öppnar man smiley-rutan i forumet så kommer den delvis utanför skärmen. Då kan man inte välja alla smileys och inte heller stänga smiley-rutan som ligger framför Posta-knappen så inlägget kan inte postas.

• När jag i krypinet klickar på "Fler >>" under sektionen "Vad har mina vänner gjort på sistone?" så byts alla avatarer i listan ut till min egen.

ifongard
ifongard
Ett problem är att det inte att gå direkt till kommentarerna för -Ogge-s bloggar från blogglistan Får alltid samma problem med ett felmeddelande att bloggen inte finns.

Det verkar ju vara någon redirect som inte gillar bindesträck

Man klickar på:
https://www.gamereactor.se/blog/-ogge-/1015253/#comments

Åker sedan vidare till:
https://www.gamereactor.se/blogs/Ogge/1015253/Joakim+Ruist+agerar+exemplariskt+gentemot+SVT/#comments

Den korrekta:
https://www.gamereactor.se/blog/-Ogge-/1015253/Joakim+Ruist+agerar+exemplariskt+gentemot+SVT/#comments

Stefan313
Stefan313
Det verkar som om man inte kan skriva någonting på tävlingen av en "Vinn samlarutgåvan av Elder Scrolls Online: Summerset" nyheten. Jag har då ingen kommentars ruta att skriva i.

"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
Ridley
Ridley
Blir less på nya avatarsystemet. Om man väljer en av de förinställda avatarerna (som inte ens är snygga eller spelrelaterade, för den delen) så visas den i HD i krypinet, dock i den något märkliga upplösningen 152x151 pixlar. I forumet visas den i upplösningen 71x68, också det ett märkligt val. Laddar man istället upp sin egen avatar är den 70x68 överallt, inklusive i krypinet där den är uppskalad och ser ut som gröt. I krypinet finns en penn-ikon för att redigera avataren (sin egen), vilket må så vara, men pennan finns också i andras krypin helt i onödan.

Förslag till förbättring:
• Visa avataren helt kvadratisk utan en extra pixel hit eller dit (som förut)
• Visa avataren i 151x151 i krypinet (som förut)
• Visa avataren i 70x70 i forumet (eller större)
• Ta bort avatarredigeringsfunktionen i andras krypin
• Se till att avataren uppdateras överallt samtidigt (gammal avatar tycks dröja sig kvar i användarrutan uppe till höger och bredvid inläggsskrivrutan)
• Ta bort eller snygga till de förinställda avatarerna, jag ser inte riktigt poängen med dem

Missing Avatar
Makaron-kok
Är det någon annan som märker av extremt förhöjd batteri användning när man använder Gamereactors mobil sajt?

Även väldigt störande hur Gamereactors reklamfilmer på varje artikel, även om mutade, direkt orsakar att Spotify pausas då Chrome verkar tro att man aktivt valt att starta ett videoklipp.

VR-fanboy - även om man inte får gilla VR på Gamereactor. VR > 4K varje dag i veckan.
Ridley
Ridley
Citerar Makaron-kok:
Även väldigt störande hur Gamereactors reklamfilmer på varje artikel, även om mutade, direkt orsakar att Spotify pausas då Chrome verkar tro att man aktivt valt att starta ett videoklipp.

Ja, i mobilen (Android) får jag alltid en mediaspelare bland notiserna när jag besöker GR. En playknapp som visar att ljud spelas upp vilket stänger av andra ljudkällor som spelas upp. Irriterande.

Lurkman
Lurkman
Bloggverktyget fungerar ej när jag använder safari. Varit så länge.

Lurkman
Lurkman
Och det fungerar inte heller på min iPhone, oavsett webbläsare.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!