Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Brevkommentarer


Citerar fbk_fbk:
Ps är inget fan av de där banden men skulle inte kunna säga att de är dåliga.


Han är som vilken tonåring som helst, ska hata på allt som är populärt. Dem är definitivt inte sämst i världen. Men en åsikt om att banden inte förtjänar den uppmärksamhet de har fått gör att man hatar dem mer än vad man borde.
One swallow does not make a summer
  • 0
Jag instämmer i princip om allt förutom Queen. Förstår allvarligt talat inte hur någon kan missa att se storheten i det bandet. Det är ofattbart. Det spelar ingen roll vad för musik man normalt lyssnar på, när Bohemian Rhapsody går igång så spelar inget annat någon roll!
Sen kallade han tysken för "liftwaffe", och sen sa han att han inte kunde förstå hur man kan va så stöddig när man har förlorat två världskrig
  • 0
Rammstein är inte dåliga!
Rihanna <3
  • 0
Citerar TiipX:
Förstår allvarligt talat inte hur någon kan missa att se storheten i det bandet. Det är ofattbart. Det spelar ingen roll vad för musik man normalt lyssnar på, när Bohemian Rhapsody går igång så spelar inget annat någon roll!

Det här. Så mycket.
  • 0
Queen äger ibland.
Rihanna <3
  • 0
Citerar TiipX:
Jag instämmer i princip om allt förutom Queen. Förstår allvarligt talat inte hur någon kan missa att se storheten i det bandet. Det är ofattbart. Det spelar ingen roll vad för musik man normalt lyssnar på, när Bohemian Rhapsody går igång så spelar inget annat någon roll!


Så facking true. Queen är långt ifrån mitt favoritband, men jag kan definitivt förstå varför det ofta anses vara det bästa bandet någonting.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar TiipX:
Jag instämmer i princip om allt förutom Queen. Förstår allvarligt talat inte hur någon kan missa att se storheten i det bandet. Det är ofattbart. Det spelar ingen roll vad för musik man normalt lyssnar på, när Bohemian Rhapsody går igång så spelar inget annat någon roll!


Lyssnade på den låten nu. Gillade den inte.
  • 0
Bohemian Rhapsody är INTE dåligt!
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Bohemian Rhapsody är INTE dåligt!


Joo!
  • 0
^ Nä, men allra bäst är ju Queen II.
  • 0
Gillar fyra av de fem banden, men kan samtidigt förstå om man hatar dem allihopa. Förutom Queen då. Metallica, Rammstein och Motorhead är egentligen inte bra, men de lever på andra detaljer. System of a Down är ett litet mellanband, jag gillar och det finns teknik i bandet. Samtidigt som det inte låter särskillt bra ens för mig som är ett fan av musiken.
  • 0
Citerar antonfusk:
Som vanligt så håller jag inte med om något som Christofer skriver, och motorsport är ingen idrott, suck.


Man skulle ju kunna tänka sig att det spydigt framförda påståendet motsägs en aning av att motorsportförbunden är medlemmar i riksidrottsförbundet

Men jag antar att smak och briljans går hand i hand.
  • 0
Citerar Christofer Olsson:
Man skulle ju kunna tänka sig att det spydigt framförda påståendet motsägs en aning av att motorsportförbunden är medlemmar i riksidrottsförbundet


Det är fortfarande ingen idrott för det, eftersom idrott definieras som något som är fysiskt krävande, medan en sport är någon form av aktivitet med tävlingsmoment, som t ex motorsport eller schack.

Förlåt för att jag var dryg, men blev så upprörd över dina svar.


Begreppet sport pch idrott på wiki:

"Ibland används begreppet "sport" inom nordiska språk synonymt med idrott, men orden är egentligen inte helt utbytbara. Termen sport omfattar även vissa aktiviteter som inte är fysiska och enligt en ännu vidare definition även spel som frågesport och schack. Begreppet idrott kan också innefatta vissa aktiviteter som inte kan kallas sport, då de saknar tävlingsmoment, till exempel motionsidrotter som joggning, stavgång, aerobics och aikido.

På svenska används i dagligt tal dock begreppen sport och idrott som nästan synonyma. Skillnaden mellan orden blir hela tiden mindre och begreppen används ofta om varandra. Båda orden betyder numera oftast fysisk aktivitet i form av tävlingar med fastsatta regler.
"
One swallow does not make a summer
  • 0
Jag är inte riktigt med på varför du föreställer dig att begreppet idrott inte formas åtminstone delvis normativt, dvs utifrån hur vi använder det. För när själva centralorganisationen för svensk föreningsidrott inkluderar motorsport i sin definition skulle man ju kunna hävda att det väger ganska tungt. Du vill tydligen också göra gällande att motorsport inte är fysiskt krävande.

Jag skulle också vara upprörd om jag ville så mycket men förstod så lite.
  • 0
Citerar Christofer Olsson:
Jag är inte riktigt med på varför du föreställer dig att begreppet idrott inte formas åtminstone delvis normativt, dvs utifrån hur vi använder det. För när själva centralorganisationen för svensk föreningsidrott inkluderar motorsport i sin definition skulle man ju kunna hävda att det väger ganska tungt.


Det är ju endast de som inte vet skillnaden mellan orden som använder dem som synonymer.

Citerar Christofer Olsson:
Du vill tydligen också göra gällande att motorsport inte är fysiskt krävande.
Jämfört med idrott där du själv använder kroppen för att ta dig fram, knappast. Vi kanske ska räkna kontorsarbete som en idrott också, med tanke på hur många som blir utmattade av det?

Att det heter motorsport kanske även säger något.

Citerar Christofer Olsson:
Jag skulle också vara upprörd om jag ville så mycket men förstod så lite.


Som vanligt så beter du dig som en översittare som tror sig inneha alla svar, lägg ner bara. Orkar inte diskutera med dig mer, eftersom vi ändå endast kommer slunga samma argument fram och tillbaka, samtidigt som man får omoget skitsnack som det du just riktat emot en.
One swallow does not make a summer
  • 0
Metallica äger!!! Hur man kan tycka något annorlunda övergår mitt förstånd.
Nintendo: SW-7546-1138-0998 Sony: Dahlhagg Microsoft: MaD MozZarella
  • 0
Haha! Jag har skickat in flertalet brev till GR och fått en hel del besvarade, men när det nu i mitt krypin stod att detta brev besvarats så blev jag förvirrad.

http://www.gamereactor.se/brev/148394/N%E4sta+revolutioneran
de+genre%3F/


Det tog mig någon minut att förstå att jag ens skrivit brevet. För ASLÄNGE sedan! Minns det knappt. Med andra ord, redaktionen ger sig verkligen fan på att svara på brev! Kul!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar cbx den store:
http://www.gamereactor.se/brev/259551/Kommer+vi+n%E5gonsin
+f%E5+byta+namn%3F/



De har ju varit väldigt strikt emot detta förut. Coolt, men samtidigt blir man lite orolig. De har nog någon bra lösning på det, man vill ju inte att det ska missbrukas.

Det värsta som kan hända är väl att man inte känner igen folk, lär bli en del förvirring.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
http://www.gamereactor.se/brev/260671/Tid+f%F6r+%F6ppet+hus
+hos+Microsoft%3F/


Måste säga att det var bland det grisigaste brevsvaret på länge. Visst, frågan är redan besvarad i ett tidigare brev, men då behöver man ju inte svara på det.
Brevlådan är till för att ställa spelrelaterade frågor, så det är ju inte på något sätt en dum fråga.
Jag hatar djurvänner.
  • 0
Fick ett brev besvarat som det måste ha varit år sedan jag skickat. Varför? Har hänt flera gånger nu.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Fick ett brev besvarat som det måste ha varit år sedan jag skickat. Varför? Har hänt flera gånger nu.


Ja, haha, samma här. Man ba WUTLULZ!

Undrar ifall redaktionen alltså sitter och går igenom riktigt, riktigt gamla brev, bara för sakens skull egentligen.
Life is unfair, kill yourself or get over it.
  • 0
http://www.gamereactor.se/brev/269721/Pittr+Hedzjewall/

Hah, tyckte denna var kul! Piiita Mate!
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!