Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Varför får man inte skriva om samhället?


  • Ree
  • Ree
Jag postar en insiktsfull tråd om samhällets negativa utveckling och ni tar bort tråden (nåja, flyttar den till min "blogg" där ingen ser den, vilket är så gott som samma sak)?

Det finns inget i tråden som bryter mot era regler. Är det för att ni vill att forumet ska vara "barnvänligt" och ni inte vill att ungdomar ska få ta del av verkligheten som den ser ut, då den ibland är hemsk?

Förklara hemskt gärna hur ni tänker, för jag ser den som en viktig tråd för personer i alla åldrar att ta del av. Aftonbladets agerande är en stark indikator på vart vårt samhälle är på väg, och om vi bara sätter oss tillbaka och accepterar det ger vi, däribland moderatorerna på Gamereactor, Aftonbladet vårt godkännande.
  • 0
Men ta och ge dig och använd istället din blogg för sådana diskussioner! Det var väl den största orsaken till varför redaktionen ville ta bort din senaste tråd. Josephus Flavius gjorde direkt inte en tråd för varje högintressant blogginlägg han lade upp.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar AG Jati:
Du borde skriva sånt i din blogg

Citerar AG Jati:
Det var väl den största orsaken till varför redaktionen ville ta bort din senaste tråd.

Va?
  • 0
De flyttade nog på den för att ämnet är för specifikt för att diskuteras i en tråd. Dåligt diskussionsvärde. Att du gnäller över att den "inte syns" i bloggsektionen känns ju lite löjligt. Var glad att du fick ha kvar texten istället. Ser förresten att du skapat en ny tråd på samma ämne med samma text, ajabaja.

Som spam räknar vi upprepade meddelanden i ett och samma ämne eller meningslösa off topic-inlägg som skrivs för att irritera eller förstöra för andra. Att kopiera och posta samma inlägg i flera av Gamereactors fem forum är också spam.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Snoken:
De flyttade nog på den för att ämnet är för specifikt för att diskuteras i en tråd. Dåligt diskussionsvärde.

Jag skrev den här tråden för att få svar från moderatorer, inte för att få spekulationer och åsikter från andra medlemmar.

Om du tycker det är löjligt eller ett ämne som saknar diskussionsvärde (chock) så behöver du inte diskutera det.
  • 0
Citerar Ree:
Jag skrev den här tråden för att få svar från moderatorer, inte för att få spekulationer och åsikter från andra medlemmar.


Då skulle du skickat ett PM till en moderator istället för en tråd i forumet. Forumet är som du säkert vet öppet för alla medlemmar att diskutera i.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Det var jag som flyttade på din förra tråd, och jag gjorde det av exakt den anledning som Snoken nämner. Ämnet i sig är för specifikt för forumet och flyttades därför till bloggsektionen. Det har med andra ord absolut ingenting att göra med om man får diskutera samhället eller inte. Dessutom har din blogg fått fler kommentarer än din forumtråd, vilket i sig motbevisar din tes om att bloggar inte skulle synas.

Om du, eller någon annan, inte vet var ens inlägg passar bäst, i forumet eller bloggsektionen, kan man skicka ett meddelande till valfri moderator och fråga.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Aaandy:
Ämnet i sig är för specifikt för forumet och flyttades därför till bloggsektionen.

Jag accepterar det, men kan du ändå förklara lite mer ingående? Vet inte om jag förstår vad som menas.
  • 0
Ärligt talat känns det som om att alla intressanta diskussioner nuförtiden sker i blogg-sektionen, av någon märklig anledning. GR är nog det enda forumet jag känner till där det diskuteras mer intressanta saker i bloggarna än i själva forumet, är lite osäker på vad jag tycker om det.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Tycker också det är en konstig inställning att flytta ut trådar till folks respektive bloggar lite hux flux. Ser inget mönster i det iaf. Jag menar, Övrigt-avdelningen är inte särskilt aktiv just nu, så den skulle nog må bra av lite trådar. Bara 6 trådar som varit aktiva idag (om man räknar "idag" from. klockan 7 på morgonen).

Men då har jag inte fått svar från Aaandy än, så vi får se om det blir klarare eller om "ämnet är för specifikt" bara är ett sätt att rensa huvudforumen från ämnen man helt enkelt inte gillar.
  • 0
Flytten av din tråd har ingenting att göra med huruvida jag tyckte om den eller inte. Jag får tyvärr stå fast vid att din tråd och dess ämne var för specifikt för att passa i forumet. De instruktioner jag fått som moderator är att låta bloggsektionen husera alla mer specifika ämnen, medan Övrigt-forumet får stå för de mer allmänna pladder-trådarna.

Dock kan allting ändras, och om nu Övrigt-forumet inte är så pass aktivt som det skulle kunna vara, är detta självklart någonting jag kan ta upp till diskussion med de övriga moderatorerna.

Tack för era åsikter!
  • 0
Det är ganska märkligt. Jag är säker på att jag i reglerna har läst om att forumet är till för diskussioner och att det till och med bemärks att bloggarna inte är till för det, men i praktiken så verkar policyn vara den omvända.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Aaandy:
Jag får tyvärr stå fast vid att din tråd och dess ämne var för specifikt för att passa i forumet. De instruktioner jag fått som moderator är att låta bloggsektionen husera alla mer specifika ämnen, medan Övrigt-forumet får stå för de mer allmänna pladder-trådarna.

Whatever, min upprördhet, och därför min motivation, har gått ner. Det är självklart ert beslut om ni vill ha lite aktivitet på forumen, men jag säger som många; många utav flyttningarna av trådar in i bloggar känns inte logiska nånstans tyvärr.
  • 0
Jag antar att det är bloggen med titeln "Aftonbladet är numera extremister" som detta handlar om? Jag hade satt den i blogg-avdelningen jag också, inte bara av den anledingen som Aaandy angav, utan även av anledningen till att den inte bjuder in till diskussion. Texten är ju bara propaganda, egentligen. Jag hade tyckt att det vore ok om du hade haft en mindre vinklad approach till det hela, samt skrivit din text på ett sätt som uppmanar till diskussion snarare än rygg-dunk.
  • 0
Finns väl både politiktrådar och SD-trådar? Det var definitivt bloggmaterial och jag håller med Iqaros ovan.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!