Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Tyck till om moddarna!


Janis_Joplin är en bra mod, svarar alltid på frågor och är allmänt trevlig. Och så rensar han spam mitt i natten.
Garçon means boy.
  • 0
Citerar gameplayer:
Wooow, wooow, wooow. Mållös. Det är vad jag är. Jag skriver ett skämt och går sedan ifrån datorn. När jag väl kommer tillbaka bemöts jag av detta.

Först hör man hur stel jag är, hur seriös jag är, att jag tar allt på allvar, att jag borde slappna av. Du spottade konstant ut dryga kommentarer om det, trots att jag var en av de få moddar som aldrig skrev något illa om dig, jag tog dock aldrig illa upp utan tänkte istället att det kanske var så. Jag tänkte att jag skulle börja skämta med dig mer. Nu när jag väl gör det så gör jag ändå fel.

Okej, sure.
Förlåt ifall du tog illa upp Mr Bob Gray. Det jag skrev var helt obefogat och kommer absolut inte att upprepas. Jag ber om ursäkt.


Väntar spänt på Poindaxters kommentar gällande denna händelse.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Moderater är bra att ha på GR.
Bra, smarta och duktiga medlemar får komma med som moderator.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
kaleii

Eftersom jag knappt har sett kaleii in action kan jag inte säga mycket om honom. Jag vet bara att han är allmänt trevlig och bra på det han gör.

Poindaxter

Poindaxter är bra på som modd och han kan vara rolig lite då och då. Det jag hatar med honom är hans extremt dryga beteende mot Bob Gray. En moderator ska föregå med gott exempel och aldrig (oavsett vem medlemmen är) vara dryg eller dum mot någon, vilket han inte lyckats fullt ut med. När detta händer tvivlar jag på ifall han verkligen borde vara moderator eller ej.

Iqaros

Iqaros känns väldigt... föråldrad. Av allt jag läst om och av honom så känns det som om han vägrar släppa taget om det gamla. Han känns väldigt omoderna och kör fortfarande med gamla metoder. Han kan också bli dryg och smådum, men det känns som att han är det nästan hela tiden. Jag tycker faktiskt att Iqaros tid är över. Jag ser honom knappt längre, och när jag väl ser honom är det bara dåliga intryck han ger.

virre

virre är bra. Inget mer. Svårt att säga mycket mer då han syns lika lite som kaleii. Men när han väl är aktiv så ser man inget dåligt med honom. Trevlig och bra. Men som ovanstående medoeratorer så börjar han kännas gammal och jag tycker det är bättre ifall dessa fyra avgår, faktiskt. De är ändå inte särskilt aktiva som de nya moderatorerna är och det bättre att några andra får deras platser, trots att kaleii och virre är bra.

Janis_Joplin

Jag har redan skrivit en lång tilltyckning om honom i den andra tråden, men jag kan ändå skriva att han är bra, rolig och inte så stel av sig. En av de bättre moddarna.

Crassi

Crassi är också bra. Aktiv och bra på det han gör. Han är som en modd bör vara. Han är dock lite stel och stundtals lite smådryg av sig. Men han duger.

gameplayer

I början kändes det som att gameplayer var lite osäker som modd, men nu är han faktiskt en av de bättre. Fortsätt så.

-RadiuZ-

Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva om -RadiuZ-. Jag kanske inte hänger i samma trådar som honom men jag ser honom knappt. Jag ser honom bara i blogg-sektionen och att han kommenterar nyheter, recensioner o.s.v., men jag ser honom knappt aldrig in action. Så ja, jag vet inte vad jag ska skriva om honom.

Kazakovich

Lugn, rolig och bra. Lite som Janis. Fortsätt så.
  • 0
Frågan är om en moderator verkligen måste vara trevlig.
  • 0
Citerar marten1000:
Frågan är om en moderator verkligen måste vara trevlig.


Det måste dem inte, men det är ju dem som håller koll på sidan och ser till att det inte är någon dålig stämning och liknande, då förväntar man sig ju att de ska vara trevliga, för att föregå med gott exempel.
  • 0
Jag tycker Gameplayer är riktigt skön kille, jag är glad över att han blev moderator. Jag tycker även Kazakovich är bra. Och ni andra är också bra, självklart. Men gameplayer är bäst
I live my life free of compromise, and step into the shadow without complaint or regret
  • 0
Citerar Damien Rice:
Eftersom jag knappt har sett kaleii in action kan jag inte säga mycket om honom. Jag vet bara att han är allmänt trevlig och bra på det han gör.


kaleii är modden med stort "M".
Ta det tillbaka
  • 0
kaleii är lite som Gud - alla pratar om honom men ingen har sett honom. Han ska dock ha kudos för att han hängt med sedan begynnelsen.

Iqaros är som en sith lord eller bankir. En gång i tiden var han trevlig men någonstans längst vägen föll han våldsamt. Nu är han totalt uppslukad av en tärande bitterhet. Av alla dåliga moddar anser jag att Iqaros gör mest skada, han är som ett öppet sår.

Poindaxter är som den fule i den gode, den onde och den fule. Han kastar sig in i allehanda elakheter och gör bort sig. Men han är ändå inte genuint ond utan mest missanpassad. Till skillnad från Iqaros så visar sig ibland en trevligare sida hos Poindaxter men tyvärr är det lite för sällan.

virre är lite som kaleii men enbart osynlig.

Janis Joplin är lite som Ban Ki-moon. Han försöker mäkla fred och lugna ned brushuvuden men får inte riktigt någon uppmärksamhet. Men hursomhelst så är han en bra moderator.

gameplayer är lite som jedi rådet på Coruscant. Du försöker ständigt göra rätt val men av någon anledning stör sig ändå folk på ditt sätt att vara. Han är dock en helt okej moderator. Slutligen har många klagat över hans stelhet, av erfarenhet kan jag dock säga att jag föredrar hans stelhet över hans humor varje dag i veckan.

Hela moderatorkåren kan liknas vid FN:s säkerhetsråd. Vissa aktörer försöker verkligen göra nytta medan andra bara sitter med för att det är status och för att ingen kan plocka bort dem då det bestämdes för 60 år sedan vilka som skulle ingå. Och eftersom att de har vetorätt kan vissa syssla med folkmord och allehanda brott mot mänskligheten ostört, staterna i säkerhetsrådet alltså.

De övriga moddarna är antingen irrelevanta eller så har jag bara inte kommit på någon liknelse som passar dem.
Also known as Pennywise the dancing clown
  • 0
Älskar den här tråden
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Snygga liknelser,
Ischlo Pischlo!
  • 0
Haha, Bob Grays bästa inlägg någonsin! Det allra bäst är att det ligger en hel del sanning i liknelserna.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar gameplayer:
Wooow, wooow, wooow. Mållös. Det är vad jag är. Jag skriver ett skämt och går sedan ifrån datorn. När jag väl kommer tillbaka bemöts jag av detta.

Det var befogat, so no worries. Påstår man att andra inte kan ta skämt ska man inte heller själv gnälla när det gäller en själv, det vore en jäkla dubbelmoral.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Haha, Bob Grays bästa inlägg någonsin! Det allra bäst är att det ligger en hel del sanning i liknelserna.


Jag är böjd att hålla med.
  • 0
Bra tilltyckning Mr Bob Gray!

Klockrent citat i samma anda:
Citerar Mr Bob Gray:
Och jag som trodde Virre var dead cop, med tanke på att man aldrig ser till honom.
Kommersiell reklam undanbedes.
  • 0
Citerar Reqo:
Väntar spänt på Poindaxters kommentar gällande denna händelse.

Vad vill du att jag ska kommentera?

Citerar Mr Bob Gray:
Poindaxter är som den fule i den gode, den onde och den fule. Han kastar sig in i allehanda elakheter och gör bort sig. Men han är ändå inte genuint ond utan mest missanpassad. Till skillnad från Iqaros så visar sig ibland en trevligare sida hos Poindaxter men tyvärr är det lite för sällan.

Varför vill du att jag ska vara så trevlig hela tiden? Menar du trevlig på ditt sätt, Bobby?
Sällan hostar hackspetten.
  • 0
Det är det här jag gillar med dig Poindaxter, du ger dig aldrig. Vi är nog ändå ganska lika, du och jag, när andra låter saker och ting gå förbi så måste vi anfalla och försvara vår status. Kanske är det just därför vi bråkar så mycket. Det finns helt enkelt inte plats i sandlådan för två TemplarPaladin/Poindaxter.

Tillagt 2009-05-24 17:43:
Citerar Poindaxter:
Varför vill du att jag ska vara så trevlig hela tiden? Menar du trevlig på ditt sätt, Bobby?


För att vara brutalt ärlig så är jag väl egentligen inte speciellt trevlig. Men det behöver jag inte heller vara som vanlig dödlig.
Also known as Pennywise the dancing clown
  • 0
jag har blivit bannad två gånger, en gång var för att jag var allmänt dum i huvudet och spammade då hette jag 789rock987 , sen gjorde jag en ny för att vara lite mer seriös men vad händer då jo jag blir bannad igen för att skriva tjollahopp i iqaros gästbok!? , får man alltså inte hälsa på moddarna ,utan att bli bannad
  • 0
Du kanske inte hade tillstånd att komma tillbaka?
Kommersiell reklam undanbedes.
  • 0
Citerar 789rock897:
jag har blivit bannad två gånger, en gång var för att jag var allmänt dum i huvudet och spammade då hette jag 789rock987 , sen gjorde jag en ny för att vara lite mer seriös men vad händer då jo jag blir bannad igen för att skriva tjollahopp i iqaros gästbok!? , får man alltså inte hälsa på moddarna ,utan att bli bannad


Du får testa med att vara "lite mer seriös" om några månader igen. Ett förslag är att inte skapa fler konton utan våran tillåtelse.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar 789rock897:
jag har blivit bannad två gånger, en gång var för att jag var allmänt dum i huvudet och spammade då hette jag 789rock987 , sen gjorde jag en ny för att vara lite mer seriös men vad händer då jo jag blir bannad igen för att skriva tjollahopp i iqaros gästbok!? , får man alltså inte hälsa på moddarna ,utan att bli bannad



Tycker det är lågt av moddarna att banna folk av småsaker
Jag är bättre än dig!
  • 0
Citerar Mr Bob Gray:
Det är det här jag gillar med dig Poindaxter, du ger dig aldrig. Vi är nog ändå ganska lika, du och jag, när andra låter saker och ting gå förbi så måste vi anfalla och försvara vår status. Kanske är det just därför vi bråkar så mycket. Det finns helt enkelt inte plats i sandlådan för två TemplarPaladin/Poindaxter.

Fast nu tycker jag nog att du var lite orättvis igen. Jag försvarade väl aldrig min så kallade "status"? Jag ville ju bara veta varför du vill att jag ska vara så trevlig, och vad "trevlig" är enligt dig?
Sällan hostar hackspetten.
  • 0
Citerar xboxkungen:
Tycker det är lågt av moddarna att banna folk av småsaker


Målet med GR.se är att skapa en virtuell utopi. Där är inga småsinta spammare välkomna.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Haha, Bob Grays bästa inlägg någonsin! Det allra bäst är att det ligger en hel del sanning i liknelserna.


Håller med. En hel del sanning som sagt. Bob Gray lyckades beskriva Iqaros och Poindaxter perfekt. har sagt det förut och säger det igen. Moddarna är den svagaste delen på GR siten.
The right man when things go wrong
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!