Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Förslag till förbättring på gamereactor.se!


Citerar Mr Smiley:
Jag vet inte om det pågår massa arbete "bakom kulisserna", men det känns verkligen som en större del av moderatorgänget är inaktiva medlemmar. Om så är fallet borde ni ersätta dessa med nya så att forumet snabbare kan bli fritt från spam och liknande.

Grusspammandet i nattens Midnight Club var av groteska mått, och det pågick i väl över 38 minuter. Självfallet ska ju moderaterna få göra annat än att bevaka forumet dygnet runt, men kanske man kan göra något schema så att det alltid finns någon i MNC, som bör vara tråden som troll och spammare mest inriktar sig på.

En sak som man kan göra för att minska på spam är att ha en tredagarsspärr för nya medlemmar. Spärren skulle göra så att de inte kan skriva inlägg i trådar, bloggar eller gästböcker. Det tror jag skulle kunna minska på spammandet rejält.
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
Citerar Rösti:
men kanske man kan göra något schema så att det alltid finns någon i MNC

Så länge moderatorjobbet är utan lön så kommer det troligen aldrig finnas någon som frivilligt sätter sig i MNC enligt ett utsatt schema och definitivt inte så sent på kvällen och natten. Jag vet att jag inte tänker planera mitt liv efter en sådan sak i alla fall. Det brukar i regel alltid finnas en moderator online under kvällarna och 38 minuter är verkligen ett undantag för hur länge en spam-attack brukar hålla på utan att någon tar hand om det.
  • 0
Jag vet att moderatorerna inte måste ägna all sin tid åt att rensa troll varje kväll, men man kanske kan utnämna några medlemmar som brukar hänga på MNC till tillfälliga moderatorer? Åtminstone tills någon användbar anti-spamfunktion dyker upp. Grus-attackerna på MNC börjar bli löjligt många och varar löjligt länge...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Utnämn moviefreak, vetja.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Borde införas citat-funktion på alla de övriga avdelningen också där man kommenterar. T ex. Blogg, nyheter och recensioner.
  • 0
En chatt... gruppchatter skulle vara roligt att ha. Typ som facebook fast inte världens fulaste design.
A very well-tailored person suit.
  • 0
Citerar Th3 End:
Borde införas citat-funktion på alla de övriga avdelningen också där man kommenterar. T ex. Blogg, nyheter och recensioner.


Finns ingen citat-funktion. Endast en funktion som säger ifall någon postat ett inlägg efter en.
  • 0
Citerar Aaandy:
Finns ingen citat-funktion. Endast en funktion som säger ifall någon postat ett inlägg efter en.



Det borde finnas en möjlighet att markera ett stycke text och klicka på citera-knapp. I alla ställen, inte bara på forumet.

T ex. när jag vill citera någons inlägg så är jag tvungen att krångla till med att markera texten, kopiera, klistra in och sätta in den mellan <*i> taggar med citat-tecken.
  • 0
Citerar Th3 End:
T ex. när jag vill citera någons inlägg så är jag tvungen att krångla till med att markera texten, kopiera, klistra in och sätta in den mellan <*i> taggar med citat-tecken.

Det går att citera även där, men då får du skriva citat-koden själv. Krångligt, men det går.
  • 0
Hej, jag vet inte om det här har kommit upp redan, men jag VÄGRAR läsa igenom 209 sidor för att ta reda på det.

Ett sätt att se, om de bloggar man kommenterat fått nya kommentarer! Jag läser gärna, samt kommenterar gärna, andras bloggar. Men det finns vitt jag vet inget sätt att se om man fått svar, eller om en ny kommentar av potentiellt intresse, dykt upp på en blogg man kommenterat? Det är lite tråkigt att gå in på samma blogg över 9000 gånger bara för att se OM något nytt dykt upp.

Nu står det bara "Du har kommenterat blogg X".
Kan det inte istället stå: "Du har kommenterat blogg X (1)" Om man är första kommentatorn?
När man sedan ex får gensvar står det:
"Du har kommenterat blogg X (2)"

När bloggen fått fem kommentarer står det alltså:
"Du har kommenterat blogg X (5)".
Det hade inte tagit någon som helst plats!

En liten förbättring på ett litet problem, som jag absolut hade uppskattat.
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Dufwan:
Nu står det bara "Du har kommenterat blogg X".


Faktiskt så gör det inte ens det, står bara vilka trådar man skrivit i eller nyheter/recensioner man kommenterat.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Det står "jag kommenterade: X's blogg bla bla bla bla". I alla fall för mig, som det står när man kommenterar sin egen blogg. Jag som inte orkade skriva exakt som det stod, haha

Håller du med om att de absolut borde fixa blogg- kommentars- översikten, så att säga?
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Dufwan:
Det står "jag kommenterade: X's blogg bla bla bla bla".


Säker? Har det aldrig gjort för mig
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Aaandy:
Borde det göra. Har varit en funktion på hemsidan relativt länge.


Precis så ja! Men fortfarande, inget som indikerar om man fått svar och hur många kommentarer bloggen fått. Lite synd.
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Dufwan:
Precis så ja! Men fortfarande, inget som indikerar om man fått svar och hur många kommentarer bloggen fått. Lite synd.


Ungefär lika synd som att man inte får någon notifikation när man blivit citerad i en tråd.
  • 0
Citerar Aaandy:
Konstigt. Det har varit en funktion på hemsidan relativt länge.


Vad i helvete! Hur kommer det sig att det inte blir så för mig?!
Indecent exposure is fun.
  • 0
Ja, det borde inte heller vara så svårt att fixa. "Du har blivit citerad i tråden 'din mamma'" Typ.
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Jag håller med. Något sådant borde införas.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Vad i helvete! Hur kommer det sig att det inte blir så för mig?!

Övriga inställningar -> Anpassa händelseloggen
  • 0
Herre (eller herrar), fixa så att man hamnar på blogginlägget man klickar på i "blogglistan" direkt istället för hela dennes blogg. Eller lägg till ett alternativ, så att man antingen hamnar på personens blogg eller på personens specifika blogginlägg. Ofta så är jag minst lika intresserad av de 40 kommentarerna på en ny blogg som av själva bloggen.

Visst, det är inte jobbigt för fem öre att klicka på "kommentarer", men jag ser inte varför man inte skulle kunna komma dit direkt. Och så är det trots allt en tråd om förbättringar ^^
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Dufwan:
Herre (eller herrar), fixa så att man hamnar på blogginlägget man klickar på i "blogglistan" direkt istället för hela dennes blogg. Eller lägg till ett alternativ, så att man antingen hamnar på personens blogg eller på personens specifika blogginlägg. Ofta så är jag minst lika intresserad av de 40 kommentarerna på en ny blogg som av själva bloggen.

Visst, det är inte jobbigt för fem öre att klicka på "kommentarer", men jag ser inte varför man inte skulle kunna komma dit direkt. Och så är det trots allt en tråd om förbättringar ^^


Klicka på siffran för antalet kommentarer i blogglistan så kommer du direkt in till inlägget. Dock lär du skrolla upp för att kunna läsa från början av inlägget. Men det är en någorlunda smidig lösning i alla fall.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Gör så att man blir omdirigerad mer sällan, tycker man kommer dit ungefär var fjärde klick i nuläget.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Jag tycker att trådar som blir förflyttade till något nytt ställe ska ha en direktlänk till den nya platsen istället för att komma till en sida där det står att den har blivit flyttad. Ibland är det lätt att hitta till den nya platsen, ibland (speciellt när det görs om till en blogg med en ny rubrik) så blir det krångligare och jag tror knappast att det fixen skulle vara så svår att fixa.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Jag tycker även att det borde finnas en grön/röd ruta bredvid moderatorernas namn när man går in på forumdelen för att lättare se vilka som är online. Jobbigt att behöva klicka sig in på varjes krypin.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!