Svenska
nyaste
Atrás

Textkommentarer

Här inne kommenterar vi hemsidans nyheter, recensioner och sånt.

Fin recension Mäki! Ytterligare ett måstespel till Switchen. Fredag känns långt bort..
Ja, blir ett köp. Aldrig spelat någon del i serien förut. Men älskar Stardew valley, så detta är nog för mig.
  • 0
Fett nice!! Vinklar persiennerna på fredag och säger: Hej då vanliga världen, syns om 800 timmar +-.
  • 0
Jag är taggad till release!
  • 0
Varför är fisket svårt på Switch lite? Så kan du ju inte bara skriva utan att motivera i texten med Fisket har varit min favoritdel i AC och jag har sneglat ganska mycket på Lite modellen.
  • Jonas
  • Jonas
  • GR®
Citerar mikoto:
Varför är fisket svårt på Switch lite? Så kan du ju inte bara skriva utan att motivera i texten med Fisket har varit min favoritdel i AC och jag har sneglat ganska mycket på Lite modellen.

Har förtydligat i texten, tack för att påpekar. Det handlar om att de visuella tecknen på napp är så otydliga att jag hade velat ha ett utropstecken eller liknande. Nu måste jag skruva upp volymen rejält för att på så sätt höra när en fisk är krokad.
Jonas Mäki / Gamereactor
Som jag trodde typ då. Blir att köpa spelet nån gång framöver, kanske till sommaren så har man nånting mer att njuta av under solen.
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0
Doom Slayer är stolt
  • 0
Ska bli skojigt.
Fisket borde dom löst som i Stardew Valley där jag inte behöver ha ljudet på för att kunna få napp. En enkel ikon som poppar upp för att signalera att något är på kroken funkar bra.
  • 0
Citerar Beatnutz:
Fisket borde dom löst som i Stardew Valley där jag inte behöver ha ljudet på för att kunna få napp. En enkel ikon som poppar upp för att signalera att något är på kroken funkar bra.

Man ser att flötet hamnar under ytan, precis som i tidigare spel i serien. Ljudet underlättar men det går att klara utan.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Wow det här låter bättre än vad jag vågade ana! Vilken spelvecka, och spelår vi har framför oss! Grym recension!
Idag ska jag sova middag med med mitt barn så jag kan sitta uppe länge inatt och spela, imorgon har jag fått sovmorgon. Årets spelhändelse!
  • 0
Kan det också vara för att Switch light inte har någon vibrationsfunktion?
  • 0
Citerar Alienshade:
Kan det också vara för att Switch light inte har någon vibrationsfunktion?
*Lite, det är ingen läsk!

Roligt och långsamt spel, precis vad jag behöver nu. Kommer nog köpa de fysiskt till min samling, fick bara med spelet digitalt då jag köpte Animal Crossing konsolen.
GaMiNg WiTh MaRy-JaNe
Varför tas inte begränsningen att man kan bara ha en ö per konsol upp?? Det är en extremt konstigt begränsning. Ge spelare på samma konsol ett val, spela på samma ö som spelareA, eller skapa en ny egen ö.

Detta kan skapa problem för mången familj, om de ska behöva köpa en ny konsol för varje barn som vill ha en fullständig upplevelse.

Jag har inte hört om något annat spel som har liknande begränsning. Om jag som spelareB loggar in och startar ett spel, så ska jag självklart få hela spelupplevelsen. Tänk om det var så på Minecraft också, eller vilket annat spel som helt. "Näe, för att du ska få spela spelet full ut måste vi köpa en till konsol"...
  • 0
Fantastiskt spel! 9/10 <$
  • 0

Väldigt långdraget spel som tyvärr inte uppdaterades mycket nog för mig. När alla fossilerna hittades så lockande inte spelet mig mera. Har mycket svårt att se att det här spelet fick 9 när det inte hade så mycket saker från början. Och sen aldrig fick så mycket vad jag vet. 

In reply to: @Alienshade

.    Har inte hittat alla saker men börjar redan inta ha tillräckligt mycket att göra ,prata med grannar som säger samma sak hela tiden ,fiskat överallt får inget nytt nu ,får antagligen vänta till nästa månad .Nej det här speler verkar fokusera på att designa ditt hem och omgivning .besöka andra öar är inte så spännade heller ,kanske en ny fossil och en fisk om man har tur.Nej gilla bättre stardew valley ,inte så sockersött som det här .
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!