Svenska
Gamereactor
nyheter
Final Fantasy VII: Rebirth

Grafikuppdatering på väg till Final Fantasy VII Rebirth

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Final Fantasy VII Rebirth släpptes i fredags och har fått ett mycket bra mottagande i stort sett överallt. Det finns dock ett antal problem med den grafiska aspekten av spelet, vilket innebär att det tekniska inte lever upp till fansens förväntningar.

Ett av de största problemen är spelets Performance Mode, vilket avsevärt minskar grafikkvaliteten för att kunna leverera en (nästan) stabil bilduppdatering på 60 bilder per sekund. Det fanns ett problem med Performance Mode redan i demot, vilket sedan uppdaterades, men problemet har inte lösts i det färdiga spelet och många är nu missnöjda med just Performance Mode.

I en intervju hos One More Game säger spelets director Naoki Hamaguchi att de är medvetna om problemet och arbetar på en ny uppdatering - som också ska åtgärda vissa problem med ljussättningen av vissa karaktärers ansikten:

"We've received a lot of feedback on whether the graphics in the performance mode will be improved or not. We hear you and are currently working on an update patch to improve that aspect. I don't think the release date would be far from now."

Flera tekniska analyser av Final Fantasy VII Rebirth rekommenderar att du spelar i Graphics Mode, även om det körs med 30 bilder per sekund, på grund av den avsevärt försämrade visuella kvaliteten i Performance Mode.

Final Fantasy VII: Rebirth
Vilket grafikläge använder du?

Relaterade texter



Loading next content