Varje veckodag (och ibland helger, men bara om vi känner oss givmilda och arbetstokiga) sänder vi klockan 16:00 något som sedan 2014 har kallats för Gamereactor Live. Streaming, alltså. Vi spelar ett spel och du kollar på oss medan vi spelar detta spel. Helt enkelt. Som på Twitch, fast ändå inte. Igår spelade vi Strange Brigade och om du missade det kan du kika på hela kalaset här, igen.
Saxat från Gamereactors recension:
"Året är 1930 och en alldeles för nyfiken arkeolog vid namn Edgar Harbin har råkat skrämma liv i en flera tusen år gammal döds-mumie vid namn Seteki och det gäller nu för dig (och dina vänner) att resa till Afrikas slätter, skjuta ihjäl 394 000 zombier, 12 000 mumier och minst lika många jätteskorpioner. Spelbarheten i denna co op-historia påminner massor om Call of Duty: Zombies samt Left 4 Dead 2 med ett par skillnader. Strange Brigade är nämligen inte superkul och detta har med bristfällig spelkontroll och precision att göra, snarare än något annat. Att avfyra sitt vapen i detta spel är helt enkelt inte särskilt roligt och här återkommer jag mer än gärna till Bungie-bossen Jason Jones klassiska citat om det här med action i spelform. Bungie levde efter mantrat att det skulle vara så pass roligt att bara avfyra vapnen i Halo rätt ut i tomma intet att spelare skulle komma att pyssla med just detta i jakt på nästa eldstrid. De pratade om en 30-sekundersprincip där vapenbalans, fysik och feedback till spelaren via handkontrollen samt visuella hjälpmedel var otroligt viktigt, något som också fick puffrorna i framförallt Master Chiefs debutäventyr att kännas extra belönande. Så fungerar det alltså inte i Strange Brigade. Inte ens nära." Länk