Svenska
Gamereactor
Videos
HQ

BMW iX4 - EV Hour

Vi sätter oss bakom ratten på den nya elektriska SUV:n från BMW, som lovar en räckvidd på upp till 293 miles, ett maximalt vridmoment på 204 hk och en accelerationstid på 0-62 mph på 5,6 sekunder.

Audio transcriptions

"Välkomna alla till en ny upplaga av Gamereactor EV-timmen, den här gången från ön Bornholm, som är av enorm historisk och kulturell betydelse för Danmark och som för närvarande badar i vackert solljus, vilket är de optimala förhållandena för att filma en bil som denna, BMW iX1, baby BMW iX om man så vill."

"Den är mycket billigare än de andra iX-modellerna i sortimentet, men det fick mig att fundera.
Vad är viktigt på den nuvarande EV-marknaden, som för närvarande bara är fylld med märkes nya och ganska bra modeller?
Du behöver bra kit, uppenbarligen, du behöver bra starka fundament, och du behöver den starka prisnivå."

"Så med tanke på att Xpeng G9, som jag körde senast, börjar på cirka 25% mindre än just den här M Sport-modellen, ja, vad har du då kvar?
Låt oss ta reda på det.
Först och främst är det värt att notera att detta är M Sport-modellen."

"Det innebär 313 hästkrafter och ett vridmoment på 494 Nm, allt packat i vad som, för en elbil i alla fall, en ganska lätt ram.
Det innebär också bredare fälgar, 5,7 sekunder snabbare till 100 km/h, Alcantara-säten och en massa annan teknik godsaker inuti."

"Det betyder också att den här bilen, som startar något under något som Xpeng G9, nu är cirka 25 % dyrare.
Så är det verkligen värt det, kan man fråga sig?
Tja, jag vet faktiskt inte riktigt."

"Jag menar, med ett bagageutrymme på bara 490 liter och en räckvidd på cirka 300 kilometer i den här särskilda specifikation.
Du ger upp en hel del för att få dessa BMW fundamentals, även om du sparar något jämfört med de andra iX-modellerna."

"Körglädje står i centrum för BMW:s mission.
Och det märks här, det gör det verkligen.
Styrning, gasrespons, fjädring - allt är bra, om än lite stelt.
Och om du köper en BMW får du suveräna köregenskaper, oavsett vilken modell du väljer."

"På samma sätt är tekniken fantastisk här i iX1.
Om än något mindre bra.
Mindre sammanhållen än på andra modeller.
Visst, den vanliga iX kostar 35-40 % mer, men det är så mycket, ja, mer."

"Och du får det mesta av det som är viktigt här också.
Att utforska Bornholm med min familj under hela veckan med BMW iX1 har varit extraordinärt.
För att den här platsen är extraordinär, trots det dåliga vädret.
Men om det var mina pengar, även om den här platsen har tillåtit bilens främsta styrkor att verkligen glänsa, skulle jag köpa något annat."

"Och om jag ville ha en BMW, vilket jag verkligen vill ibland, skulle jag köpa en helt annan BMW.
Det är inte så att bilen är dålig eller något, det är bara det att jag inte är riktigt övertygad om dess värde.
Men jag har flera riktigt viktiga och spännande BMW-tester på gång i framtida EV Hour-avsnitt, så håll utkik efter dem."

"Vi tackar för oss."

EV Hour

Fler

Videos

Fler

Filmtrailers

Fler

Trailers

Fler

Events

Fler