hårdvarurecensioner

Anker Soundcore Space A40

Kinesiska Anker dunkar på med en budgetsnäcka som utan problem spelar ikapp med rivaler som kostar dubbelt så mycket... Imponerande!

Vad får man för 999 kronor när det gäller brusreducerande, trådlösa in ear-lurar idag, november 2022? Knappt ett halvt par Sennheiser True Wireless Momentum 3, en tredje del av nysläppta Apple Airpods Pro (gen 2) och kartongen till Beyerdynamics FreeByrd. Ungefär. Eller... Eller så får du ett par lurar från kinesiska Anker som klarar allt som premiumlurarna gör, med endast några få kompromisser gällande ljudet.

Anker Soundcore Space A40
Designen är lysande och passformen strålande.

Designen här är superb. Låt mig börja med att säga det. Ingen i världen skulle kunna tro att de här lurarna kostar 999 spänn, särskilt inte om du lägger jämsides Jabra Elite 7 Pro eller Google Buds Pro. Materialkvaliteten är superb, de är snygga, den mörkblå färgen som vi testat är utsökt och de passar väldigt, väldigt bra i mina öron med medium-plopparna. De bygger inte särskilt mycket ut ur örat och de vrids på plats och sitter som berget med en behaglig passform.

Den aktiva brusreduceringen är dessutom strålande. Jag har testat dessa lurar på kontoret, i bilen, på gymmet och ute som fotgängare i tätbebyggt område dränkt i eftermiddags trafik och skulle säga att Space A40 utan problem blockerar mer än 90% av allt omgivningsljud med en imponerande effektivitet. Transparens-läget är bra, också. Väldigt bra, och samtalskvaliteten är ledigt bäst i klassen. Jag älskar ju som du vet helsvenska Supra: Sound by Sweden Nero-TX (som också kostar 900 kronor) för att de passar mina öron och låter otroligt bra, men samtalskvaliteten i de lurarna är inte i närheten så bra som den är här. Inte ens nära. Batteritiden i A40 är rasande bra. Jag har fått ut cirka tio timmar per laddning samt att det finns hela 40 timmar i det medföljande fodralet.

Anker Soundcore Space A40
Rasande bra batteritid och väldigt bra ANC är vad som erbjuds här.

När det gäller ljudkvaliteten mosar Anker Soundcore på med balans, dynamik och omfång. Här har man till skillnad från tillverkarens dyrare modeller tvingats tumma en smula på mellanregistret som låter en smula tillbakadraget särskilt när det kommer till metal och hårdare toner men samtidigt är basen rapp och djup och diskanten är tydligt artikulerande och detaljerad utan att bli sådär oangenäm och vass som den ibland blir, särskilt i lite billigare lurar. A40 låter väldigt mycket som Jabra Elite 7 Pro med aningen mer återhållsamt mellanregister vilket naturligtvis är ett strålande betyg för en lur som kostar 999 kronor.

8 / 10
+
Rasande bra batteritid, strålande brusreducering, lysande transparensläge samt samtalskvalitet, bra ljudkvalitet, kanonfin design och passform