Bör man som studio överväga att bli uppköpt av plattformsinnehavare, och om så är fallet, vilka är fördelarna - och nackdelarna? Det är förmodligen för individuellt för att säga något generellt, men om du frågar finska Housemarque så gör det faktum att de är en förstapartsstudio hos Sony att de kan ta sig an mer ambitiösa projekt - inte minst det kommande Saros.
I en intervju hos finska Helsingin Sanomat (via Wccftech) säger Housemarques VD Illari Kuttinen att de var tvungna att göra vissa justeringar för att passa in i Sonys HR-ramverk, men att den ekonomiska säkerheten som det medför verkligen är värt det.
Saros budget är uppenbarligen ungefär lika stor som för Alan Wake 2, det vill säga cirka 70 miljoner euro (knappt 800 miljoner kronor), vilket är mycket, men långt ifrån någon gigantsumma i branschen.
Vi vet fortfarande väldigt lite om Saros, men mycket tyder på att det är en slags andlig efterföljare till Returnal.