Svenska
Gamereactor
nyheter
Fable

Interna stridigheter sätter käppar i hjulet för Fable-utvecklingen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det är nu mer än två år sedan vi sist såg eller hörde något av det efterlängtade nya Fable-spelet från Forza Horizon-studion. Rykten har florerat kring att den utdragna utvecklingstiden beror på bristande rollspelerfarenhet men en ny rapport talar snarare om interna stridigheter då Microsoft sägs insistera att det nya spelet skall använda sig av in house tech. Snarare än att förlita sig på en tredjeparts spelmotor.

Jez Corden som är en känd Microsoft insider nämner att Fable inte är det enda spelet det stormar kring och det ryktas sedan tidigare även om att Halo Infinite kommer byta motor till Unreal Engine som kommit bli lite av en standard i branschen.

Hur mycket sanning det ligger bakom hans påståenden kan vi bara spekulera kring men vi kan även nämna att Matt Booty från Xbox Game Studios i en intervju med Skill Up nyligen sa att Playground Games övervunnit många hinder och att utvecklingen av Fable faktiskt går framåt. Om än långsamt.

"Playground makes racing games, but if we deconstruct that a little bit, I think the thing that Playground does is high-craft, high-quality, high attention to detail. They had a particular passion for the IP and I think they also demonstrated that they understand what the heart and soul of Fable is about and how they can bring it forward for today's sensibilities."

"How to make a modern take on Fable."

Vad tror du, är allt som det skall med utvecklingen av Fable eller finns där ugglor i mossen?

Fable
Kom igen, nu sträcker vi på armarna, lite morgongympa är nyttigt för själen.

Relaterade texter



Loading next content