Svenska
Gamereactor
nyheter
Judas

Judas tycks kunna spelas om massor av gånger

Ken Levines ambitiösa projekt siktar på att bjuda på sådant Bioshock, Mass Effect, Fallout och Hades aldrig riktigt lyckades med...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det har gått tio år sedan Bioshock- och System Shock 2-skaparen Ken Levine började prata om att göra spel som fungerade som narrativt Lego, och många började befara att projektet hade ställts in innan Judas äntligen presenterades år 2022. Varken den första eller den andra trailern gav oss dock en indikation på vad Levine menade med detta, men det är det som gör den här nya intervjun så intressant.

Geoff Keighley och Ryan McCaffrey har fått äran att spela några timmar av Judas och därefter intervjua Levine, och vi är definitivt avundsjuka. För spelet låter extremt ambitiöst och lovande. De val du gör kommer inte bara förändra viktiga händelser i berättelsen, utan även mindre sådana, dialoger, detaljer i världen, dina krafter, hur robotar du möter känner för dig, vilken typ av loot du hittar och mycket mer. Allt detta samtidigt som vi får samma välpolerade och engagerande gameplay i en story som påminner om det Bioshock bjöd på.

Intervjun är fylld med detaljer om vem Judas egentligen är, några antydningar om roguelike-element, de tre huvudsakliga allierade/antagonisterna och annat, så den är väl värd att titta på. Nu vill vi omedelbums ha ett releasedatum, eftersom detta redan seglat upp som ett av våra mest efterlängtade spel.

Vad tror du om detta? Kan det här bli lika banbrytande som Bioshock, System Shock och liknande?

Judas
Ken Levine tycks vara på väg att briljera. Igen.

Relaterade texter

Kika på lite nytt gameplay från Judas

Kika på lite nytt gameplay från Judas

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Med sitt kommande actionäventyr Judas har Ken Levine skapat något som för tankarna till ett nytt Bioshock, men ambitionsnivån är om möjligt ännu högre den här gången...



Loading next content