Gamereactor



  •   Svenska

Logga in medlem
Gamereactor
nyheter
Judas

Ken Levine: "Judas var mycket, mycket svårare att utveckla än Bioshock"

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Vi vet inte riktigt när Ken Levine och hans team hos Ghost Story började förproduktionen av Judas, men strax efter lanseringen av Bioshock Infinite 2013 lämnade han studion för att börja fundera på hur hans nästa spel skulle se ut.

Det var för tolv år sedan, och Judas är nu planerat att släppas innan året är slut. Det är uppenbart att Levine och företaget har kämpat för att avsluta projektet. I en intervju hos GamesIndustry säger han att spelets komplexitet gjort det till en svår uppgift och att det har varit mycket svårare än till exempel Bioshock:

"Bioshock was a very, very long corridor with a bunch of trigger points that make story elements happen. Judas is made very, very differently and that makes it much more hopefully reflective of players' agency, but also much, much harder to make."

Du kan se den senaste Judas-trailern här.

HQ
Judas

Relaterade texter



Loading next content