Svenska
Gamereactor
lifestyle

Lionsgate samarbetar med ett AI-företag för att utforska "möjligheter att skapa innehåll"

Produktionsjätten har bestämt sig för att göra en affär med djävulen.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det finns få modeord som är mer fruktade och ogillade just nu inom underhållningssektorn än den om artificiell intelligens. AI har varit gnistan som tände strejker och enorm uppståndelse under de senaste åren, och även om många har hoppats att vi är på väg i en riktning där AI helt enkelt används för att möjliggöra och förbättra några av de mer vardagliga och kreativt mindre uppgifterna, ringer produktionsjätten Lionsgates senaste partnerskap några varningsklockor.

Enligt pressmeddelandet har Lionsgate ingått ett partnerskap med AI-företaget Runway. Affären sägs förmodligen kretsa kring att använda AI för att "utveckla banbrytande, kapitaleffektiva möjligheter att skapa innehåll" enligt vice ordförande Michael Burns.

Runway VD Cristóbal Valenzuela har hävdat att detta partnerskap helt enkelt kommer att ge "artister, kreatörer och studior de bästa och mest kraftfulla verktygen för att förbättra sina arbetsflöden och möjliggöra nya sätt att ge sina berättelser liv". Men en affär som denna ger dig verkligen inte mycket tro på framtiden för Lionsgate som ett kreativt företag.

Det behöver inte sägas att fans av Lionsgate redan visar missnöje för detta partnerskap, med vissa på X som hävdar att det är "löjligt" och att "vi långsamt förstör konst", medan andra pekar tillbaka på den bisarra Megalopolis-trailern för några veckor sedan som till synes använde AI för att inkludera falska kritikercitat... Tiden får utvisa hur det kommer att gå för produktionsjätten.

Detta är en annons:
Lionsgate samarbetar med ett AI-företag för att utforska "möjligheter att skapa innehåll"


Loading next content