Svenska
Gamereactor
nyheter
Indiana Jones and the Great Circle
AKTUELLT: Gamescom 2024-täckning

MachineGames provar något nytt med öppna områden i Indiana Jones and the Great Circle

Vi intervjuade spelets skapare på Gamescom för att prata om deras största utmaning med att optimera Indy i ett TV-spel...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Under Gamescoms Opening Night Live i veckan fick vi möjlighet att få en liten titt bakom kulisserna på Indiana Jones and the Great Circle, med en ny trailer som kommenterades av skådespelaren Troy Baker, som spelar den karaktär som vi annars så intimt förknippar med Harrison Ford. Innan starten av det tyska spelevenemanget satt vi i en sluten presentation med MachineGames-skaparna och har reedan berättat om våra intryck i en förtitt.

Men det var såklart inte tillräckligt för att tillfredsställa vår nyfikenhet, så under Gamescom passade vi på att intervjua spelets skapare, Axel Torvenius och Jens Andersson, om de hemligheter som Indiana Jones and the Great Circle fortfarande ruvar på.

Förutom att lära oss mer om processen med att skapa den unge Indiana Jones och hur långt äventyret är, bestämde vi oss för att fråga om vad som varit den största utmaningen i utvecklingen av spelet - och fick ett bra svar med hänvisning till spelets öppna delar:

"Yeah, absolutely. It has been one of the biggest challenges for us as a team. We have a long history in doing first-person fairly linear games. So for Indiana Jones and the Great Circle we've been trying to shift that around to make sure that we have a mix between more open areas with linear sections in between, and finding that balance has of course been a fun challenge but a time-consuming challenge because we want to encourage the player in terms of exploration to really be able to be part of forging their own adventure within the game to get their experience of the game.

But at the same time we do have sections where we want to give the player more tight narrative and that's most of the time during the more linear sections. So it's trying to find the balance between where can we push cinematics and more tight narrative beats compared to where can we open up the game for the player to go off the Golden Path, go into the world a little bit more, and build their own adventure basically within the game."

Indiana Jones and the Great Circle släpps till PC och Xbox Series S/X den 9 december och kommer till Playstation 5 under våren 2025.

Indiana Jones and the Great Circle
Wolfenstein-spelen var ganska linjära, men i detta äventyr finns öppna passager.

Relaterade texter



Loading next content