Svenska
Gamereactor
nyheter
Perfect Dark

Matt Booty: Perfect Dark har "raka motsatsen" till problem

Ryktena om problem med Perfect Dark-utvecklingen är helt fel enligt bossen för Xbox Game Studios...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

För nästan exakt ett år sedan avslöjade Microsoft att utvecklaren The Initiative skulle samarbeta med Crystal Dynamics (Tomb Raider) på Perfect Dark. Det sågs generellt som ett tecken på att utvecklingen inte direkt varit smidig eftersom The Initiative behövde assistans, även om insiders hävdade att det faktiskt går framåt precis som planerat.

Nu har Xbox Game Studios-chefen Matt Booty tyckt till i frågan under en intervju på PAX West. Han säger att det är "raka motsatsen" till problemen för The Initiative och Crystal Dynamics, och tillägger också att storspel som görs av en enda studio är något som hör till det förflutna, vilket onekligen är ett argument som har viss bäring med tanke på utvecklingen av andra stora titlar:

"How we make games is evolving... The idea of a single team under one roof really doesn't happen that often anymore. I'll use an example — our Perfect Dark team down in Santa Monica, The Initiative. So, we just did this big partnership with Crystal Dynamics, and I read online, 'oh, this must mean there's a problem or something' — it's quite the opposite, right? You've got this veteran team at Crystal Dynamics, a big AAA team with over 100 people that becomes available. Of course we want to work with them, particularly if they've made a game like that before."

Vad tycker du, är det bara klena ursäkter från Booty eller har han en giltig poäng?

Perfect Dark

Tack VGC

Relaterade texter



Loading next content