WEBVTT 00:01.000 --> 00:10.000 Hej allihop och välkomna till en helt ny Gamereactor Gamescom Impressions-video där vi idag ska prata om ett skräckspel. 00:10.000 --> 00:14.000 Ja, tiden är inne. 00:14.000 --> 00:24.000 Jag tror faktiskt att det här är det enda skräckspelet som jag har sett på Gamescom 2023, bara under mina möten, så klart. 00:24.000 --> 00:35.000 Men som ni kanske vet, om ni känner mig, om ni har sett mina liveströmmar eller mina spel, vet ni att jag vanligtvis inte spelar skräckspel bara för att jag är för rädd för att spela dem. 00:35.000 --> 00:45.000 Men ja, tiden har kommit och nu måste vi prata om Post Trauma, som är skräckspelet som jag upptäckte på Gamescom 2023. 00:45.000 --> 00:53.000 I grund och botten är Post Trauma ett skräckspel som inspirerats av genre-definierande klassiker från de senaste decennierna. 00:53.000 --> 00:56.000 Det skulle vara superviktigt, men jag förklarar det senare. 00:56.000 --> 01:12.000 Först och främst vill jag att du ska veta att det här spelet har utvecklats av Red Soul Games och publicerats av Raw Fury och att det kommer att släppas på PC, Xbox One och PlayStation 4 vid något tillfälle. 01:12.000 --> 01:19.000 Vi har inget officiellt releasedatum, så det är ännu inte tillkännagivet. 01:19.000 --> 01:44.000 Men om vi pratar om själva spelet måste jag säga att definitionen om att inspireras av genre-definierande klassiker från de senaste decennierna är superviktig eftersom de kommer att spela mycket med de element som dessa skräckklassiker spelade när de släpptes. 01:44.000 --> 01:56.000 I grund och botten kommer de att leka med synvinkeln, med kameran, eftersom en viktig egenskap hos det här spelet är att du inte kommer att kunna styra kameran. 01:56.000 --> 02:07.000 Kanske bara lite grann i vissa specifika rum, i vissa specifika synvinklar, men i allmänhet vill spelet att du tittar på vad de vill att du ska titta på. 02:08.000 --> 02:14.000 Så förvänta dig inte att bara titta på varje hörn, titta på varje omgivning. 02:14.000 --> 02:16.000 Självklart kommer de att leka med det. 02:16.000 --> 02:27.000 De kommer att leka med några element som bara finns i hörnet av din skärm för att få dig att tro att det finns något gömt där, men i slutet finns det ingenting. 02:27.000 --> 02:39.000 De kommer att få dig att tro att det kommer att bli en jump scare bara på grund av kameran, bara på grund av synvinkeln, men i slutet kommer ingenting att hända. 02:39.000 --> 02:52.000 Och sedan, när du tror att ingenting kommer att hända och att de leker med dina känslor och ditt sinne, då kommer du att hitta en jump scare. 02:52.000 --> 02:59.000 Kanske inte en jump scare, det finns några gånger som de inte är jump scares själva, men okej, med några skrämmer i allmänhet. 02:59.000 --> 03:10.000 Och det är en sak som jag verkligen gillade, för ibland när man spelar skräckspel är det som att man förväntar sig vad som ska hända, precis som i skräckfilmer. 03:10.000 --> 03:16.000 Det finns uppenbarligen, till exempel, en garderob, och kameran pekar bara på garderoben. 03:16.000 --> 03:21.000 Garderoben finns i mitten av rummet, kameran pekar på garderoben och du måste öppna den. 03:21.000 --> 03:29.000 Och du öppnar den, och du öppnar den med rädsla, eftersom du tror att något kommer att ta sig ut därifrån, men det här spelet leker bara med det. 03:29.000 --> 03:38.000 Det här spelet spelar bara med den där spänningen, med att inte veta vad som kommer att hända. 03:38.000 --> 03:46.000 Och jag tycker att det var superintressant, att de i det här fallet har tillämpat den känslan och mekaniken så, så bra. 03:46.000 --> 03:51.000 Och jag tycker att det är en av de bästa sakerna med det här spelet. 03:51.000 --> 03:53.000 Historien är uppenbarligen intressant. 03:53.000 --> 04:03.000 Dessa att vara fångad och inte veta varför, att vara fångad var, eftersom allt är så hotfullt, men allt är så overkligt. 04:03.000 --> 04:12.000 Allt verkar så konstigt, och jag vet inte, omgivningarna är så häftiga, och det får dig bara att känna dig obekväm från allra första början, eftersom du inte vet någonting. 04:12.000 --> 04:24.000 Och det är en del av spelet, för, ja, jag har inte sagt det, men huvudpersonen heter Roman, och vi är fångade i den här skruvade verkligheten, okej? 04:24.000 --> 04:36.000 Det var därför jag sa att alla dessa hotfulla miljöer är så viktiga, eftersom de kommer att vara, ja, jag skulle inte säga en mörk fantasimiljö, men du fattar poängen. 04:36.000 --> 04:47.000 De omgivningar som kommer att förändras, som har konstiga former, som har några konstiga varelser, som vi inte vet vad de är, etc. 04:47.000 --> 05:00.000 Och i grund och botten är vårt huvudsyfte i det här spelet att utforska dessa okända platser och dessa okända, ja, labyrinter, om vi kan kalla det så. 05:00.000 --> 05:12.000 Utforska denna hotfulla omgivning, utforska och avslöja dess mysterier, eftersom vi inte vet vad som händer, varför vi är fångade, vad allt detta har med oss att göra osv. 05:12.000 --> 05:25.000 Och självklart, försök att överleva, okej? Försök att ta dig därifrån, försök att överleva alla de hot som kommer att följa oss och som kommer att försöka döda oss, okej? 05:25.000 --> 05:31.000 Men som sagt, historien är verkligen intressant, men de leker mycket med att inte veta vad som kommer att hända. 05:31.000 --> 05:45.000 Så det viktigaste bör fokusera, och huvudfunktionen i spelet bör fokusera på gameplay, på omgivningen och på ljudet, bara för att historien, vi kommer att få veta historien i slutet av spelet, okej? 05:45.000 --> 05:52.000 Och de har byggt alla dessa huvudfunktioner riktigt, riktigt bra, okej? Jag måste säga det. 05:52.000 --> 06:06.000 Alla omgivningar är supermörka, är superkonstiga, som jag har sagt, de får dig att känna dig obekväm från allra första början, de får dig att känna dig spänd från allra första början, eftersom du inte vet vad som händer, du vet inte vad du kan förvänta dig. 06:06.000 --> 06:15.000 Allt är så konstigt, alla varelser som du kommer att hitta är konstiga, det kommer att finnas föremål som verkar röra sig, men de rör sig faktiskt inte. 06:15.000 --> 06:32.000 Och denna fasta kamera är, tror jag, den verkliga huvudpersonen i detta, ja, huvudperson, nej, huvudfunktion, huvudelement och huvudstjärna, jag skulle vilja säga, jag ville säga det, huvudstjärnan i spelet, okej? 06:32.000 --> 06:41.000 På grund av detta kommer vi att vara rädda hela tiden, eller åtminstone kommer vi att vara spända, och det tror jag är väldigt svårt att uppnå nuförtiden. 06:41.000 --> 06:51.000 Eftersom vi alla har spelat många skräckspel, vi har alla spelat, ja, vi har alla sett många skräckfilmer, och mer eller mindre, vet vi vad vi kan förvänta oss. 06:51.000 --> 06:58.000 Men det kommer inte att hända med det här spelet, mina vänner, det kommer att bli riktigt, riktigt svårt, riktigt annorlunda, tyvärr. 06:58.000 --> 07:12.000 Och jag skulle säga att det är allt, för jag hade tyvärr inte tid att spela mycket, bara i, jag vet inte, 20 minuter, kanske, eller något liknande. 07:12.000 --> 07:29.000 Och det var verkligen, verkligen konstigt, på det oförskämda sättet, okej? Det var verkligen skrämmande, läskigt, riktigt, riktigt mystiskt, riktigt konstigt, igen, men jag tyckte mycket om det. 07:29.000 --> 07:46.000 Och till exempel, för människor som mig, som inte gillar skräckspel, bara på grund av jumpscares, bara för att, jag vet inte, de får dig att känna en viss avsikt, men utan anledning, och med konstiga ljud, är det här spelet inte så. 07:46.000 --> 08:01.000 Det här spelet kan vara perfekt för den typen av människor, för människor som jag, eftersom det känns, det kändes som om jag spelade till exempel Resident Evil, som de gamla, eller Signalis, om du känner till det spelet, okej? 08:01.000 --> 08:20.000 Det händer konstiga saker runt omkring, men de kommer inte att hindra dig från att vilja utforska, etc., okej? De är inte så skrämmande, de är inte konstanta, eftersom de kommer att spela med den avsikten. 08:21.000 --> 08:39.000 Så bara på grund av det låter de dig, dessa element, de låter dig fortsätta utforska och vilja lära känna berättelsen, självklart med avsikt, självklart att bli rädd då och då, men det är inte fokuserat på att få dig att lida, okej? 08:39.000 --> 08:49.000 Det är bara fokuserat på att berätta en historia, att få dig att känna dig obekväm och att få dig att känna att du gör framsteg i berättelsen, och jag tycker att det är det viktigaste i ett spel som detta. 08:49.000 --> 09:05.000 Så enligt min mening är det ett riktigt, riktigt bra spel för människor som gillar skräckspel som jag, men som inte gillar dessa spel som kommer att få dig att lida utan anledning, eller som kommer att få dig att inte vilja öppna den där dörren, till exempel, du vet? 09:05.000 --> 09:20.000 Så där har ni det. Ett riktigt coolt spel, ett riktigt skrämmande, konstigt spel, inspirerat av dessa genre-definierande klassiker från de senaste decennierna som kanske kan vara något för dig om du inte gillar de vanliga skräckspelen. 09:20.000 --> 09:26.000 Så det är ett riktigt bra alternativ att börja med, eller för personer som jag, okej? 09:27.000 --> 09:46.000 Och, ja, om du vill veta mer detaljer om det här spelet har du vår alldeles egna intervju på vår gamereactor.yourdomainofchoice, okej? Om du vill veta mer detaljer om det, om du vill veta, ja, utvecklarens åsikter, etc., okej? 09:46.000 --> 10:04.000 Och där har ni det. Jag påminner dig om att vi har spelat Post Trauma, ja, på tal om Post Trauma, vi spelade det på Gamescom 2023, ett spel som utvecklats av Red Soul Games och publicerats av Raw Fury, som kommer att finnas tillgängligt på PlayStation, Xbox och på PC vid någon tidpunkt, okej? Vi vet inte än. 10:04.000 --> 10:13.000 Men ett riktigt bra skräckspel, ett spel som jag skulle spela, och med tanke på att jag vanligtvis inte spelar skräckspel, är det en riktigt bra sak. 10:13.000 --> 10:22.000 Så, där har ni det. Jag hoppas att du har gillat det. Jag hoppas att du nu vet mer om den här titeln och att du kanske kan ge den ett försök när den släpps officiellt. 10:22.000 --> 10:28.000 Och, ja, kanske börja spela skräckspel, precis som jag. Så, där har ni det. 10:28.000 --> 10:35.000 Tack så mycket för att ni är här. Jag hoppas att ni har gillat det. Jag hoppas att ni kommer att önska er det här spelet och att ni kommer att ge det ett försök när det släpps officiellt. 10:35.000 --> 10:42.000 Vi ses i nästa video om gamereactor. Tack för att ni var här. Bye-bye! 10:43.000 --> 10:47.000 Tack för att ni tittade!