
Precis som Age of Empires handlar Age of Mythology om strategi men att Empires bygger mer på historiska fakta så bygger Mythology mer på legender och myter i den antika världen.
Det är som vanligt att bygga upp en stark bas och en stark armé som skyddar basen medan du utför det uppdrag som variera mellan kapitlen. Problemet med spelet är att det brister i att hålla spelaren underhållen men ändå fast. Spel tar tag i spelaren på ett mer vad händer nu då, efter som mesta av alla spelare och data fanatiker inte är så alerta i svenska och lär sig om grekisk mytologi samt ursprunget till sagor och berättande för det är där som vi får en knä spark i skrevet eller ett baseboll trä i bröstet.
Man är fast för historierna är bra och de håller vägen ut. inte som i Age of Empires som mest var ara bygg detta så är du klar ugh. Nej Mythology är ett mer hybrid av både Age of Empires och WarCraft 3 för hör följer man karaktärerna mer och intensivt i en fantasi värld som faktiskt är rätt skön.
<bild>