Counter-Strike: Source

Jag har varit runt lite och kollat på olika åsikter om CSS och hittade en person som bara gnäller och ger ett betyg likvärdigt Iron man till wii!!
Detta är inte rättvist tycker jag och tänker nu berätta vad som är bra med spelet och inte vad som är så otroligt kasst med det.

Spelet är pure multiplayer och det kan kännas tråkigt att spela skälv ibland om du inte tränar eller har VÄLDIGT tråkigt. Bara att öppna ett spel och du möts av griniga små tioåringar eller en massa superskillade masters som inte gör annat på dagarna. En ganska rolig blandning när de blandas och du kan garva länge och väl när du lyssnar på deras tjat i microphoner. As kul :)

Spelet har en fint utvecklad fysik motor som passar spelets värklighet som handsken och man kan både bli chockad eller (otroligt) glad när kroppar flyger i luften när en bomb briserar eller när du blir prickad av en AWP i huvudet. Obetalbart!! Grafiken är väll ganska bra för att vara nutiden och håller fortfarande fast än det varit på marknaden i snart (rätta mig om jag har fel) säkert 4 år. Ren och skär flerspelar glädje :D

När det kommer till vapenutbudet så kan det kännas lite mycket bland och även tvärtom. Man har ju vant sig att nästan aldrig använda sig av Machine gun eller en glock. Man går på hard-core grejerna direkt du har råd att köpa dina vapen, vilket ofta betyder colt eller bullpup för CT (counter terrorist) och AK-47 eller dual-elites för T (terrorist). En skön utmaning blir att behålla vapnen så länge du kan för du förlorar alltid ditt vapen när du dör, vilket kan hända lite för ofta utan att du tar en enda, men behöver inte bli några problem häller om du sköter din budget :p

När det gäller map-utbudet så finns det minst ett par tusen mappar att tillgodogöra sig med och variation finns att hitta bara du byter server eller att din server byter bana. Det finns banor som valve själva gjort, som är de mest retro banorna som alla kommer att hamna i kontakt med, och sen finns det banor som privat personer har gjort så som surf banor, aim banor mm och dessa är nästan alltid dom roligaste. Har du mycket fantasi kan du komma långt och få din bana uppe på en egen server (Jag fattar inte hur det fungerar men jag vet att valve inte har gjort alla banorna)

Nu till betygen:

GRAFIKEN: Grafiken är kanske inte det bästa som hänt spelet men vad spelar det för roll!! Alla ska kunna spela detta och då får det bli ett spel med ganska simpel grafik.
7/10

SPELBARHET: Kontrollen är som på vilket fps som helst och det kan ju inte bli så mycket bättre än det redan är. Därimot finns det bra makros som redan är utplaserade och du behöver inte fundera på att ställa om dina knappar så mycket.
9/10

LJUD: Ljudet är inte alltid klockrent men håller väldigt bra i längden. Även när egengjorda servrar som har egen musik på har ljudet flyttats ett snäpp högre och förtjänar ett bättre betyg. Att alla vapen också låter kraftfullt får det att kännas ännu bättre.
8/10

HÅLLBARHET: Som jag sa är detta ett pure flerspelar spel och är aldrig roligt ensam hur bra ljudet eller kontrollen än är och spelas alltid mot andra. Om du har många kompisar som spelar det samtidigt kanske spelet aldrig tar slut.
9/10

SUMMERING: Ett bra spel som borde testas av så många som möjligt. Det förtjänar att stå på allas hyllor som tycker om ett bra och lätt tilgängligt multiplayer spel. Bara att instalera och spela sönder dina timmar som människa. Ett av de bästa lan-spelen också så glöm för guds skull inte att ha med detta på lan-kvällarna :)

Medlemsrecensioner18
Samlat betyg: 7.8/10
1