Mega Man 9

Jag måst säga att se ett mega man spel i 8 - bit igen gjorde mig full av lycka. Jag börja genast kola upp det och var över vänt. När min bror köpte det så tog jag kontrollen och börja spela.
Grafiken var lika underbar som man kommer i håg den och jag har aldrig sett fränare fiender.

Så som spelet gick från ett hall taskig av slut med 8 som var långt och drygt, så hade 9 lagat alla sår och läckt en generation av besvikna spelare.
Om jag ska prata om när jag spela spelet så var jag helt nöjd. Många antyder att spelet är svårt men jag säger spelet var lika svårt som 1 eller 3. Bossarna var inget förvånade med utom Splash woman men i hennes mönster en lätt boss. Spelets baroner var lagom svåra mönsterna var nåt man kola noga på och variationen var stor. Både dom klassiska elementurna från ettan fans där men klurigheterna som trean hade var också med.

Många nya saker och nåt som var helt nytt för mig var hur en del vapen kan påverka miljöerna. Tre saker som varierade i spelet som inte fans i dom tidiga var t.ex att man går in och möter bossen på vänster sida i ställe för höger. Sätet man kunde använda Concrete mans kraft för att göra floder av lava till sten eller stopa Galaxy mans svarta hål, eller de faktum att Chun-Li (från Street Fighter serien) var nyhets reporter i storyn.

Jag hade verkligen kul att spela det men för den unga generationen som inte växte upp med mega man spelen säger jag pröva spelt men det kommer bli tufft. Om man ska spela ett äldre men lätt spel så är det 2 eller 4.
Hållbarheten är lång det är det ända mega man spel jag käner till som har mål (Challenge) t.ex. Speed metal att springa igenom en barna uttan att bli skadad. En jag aldrig klarar är Mr.perfect att klara hela spelet utan att bli skadad.

Nu tar jag musiken som är underbar men inte lika bra som den till tvåan och det tycker jag är ett minus att man inte få en lika fångande melodi som t.ex första barnen i dr. Willys slot i tvåan. Men i helhet är mega man spelet så bra att jag har börja om att spela 1 - 6 på min brors Nes. Nian är det bästa spelet i serien sen trean eller X. Så köp det om du har råd du kommer inte ångra något ting. Jag väntar starkt på att få spela tian medan jag väntar ska jag ta och starta ettan.

Kontroll
10 / 10 Enkel inga krusiduller och exakt som det ska va.

Ljudet