Fist of the North Star: Ken's Rage

Enkelt sagt; om du gillar mangan & animen Fist of the North Star så kommer du gilla det här spelet. Jag älskar mangan, därför älskar jag spelet. Fluff och gull om att spelet inte håller samma grafiska & tekniska klass som andra jag-vet-inte-vilka spel idag är skräp, jag skulle vara nöjd med mycket mindre och gammal N64 grafik är fortfarande det stora genombrottet för min generation.

Nej, Fist of the North Star: Kens Rage är till för dig som känner till konceptet och tycker om det, annars kommer du nog se det som en primitiv beat 'em up där människor exploderar (vilket alltid är underhållande). Om du inte känner till Fist of the North Star så kommer du nog jämföra scenariot med Fallout, fast utan att kunna gå in i byggnader, undersöka och utforska. Det kan man inte, men det har Kenshiro aldrig haft något intresse i. Världens hårdaste & testosteronfullaste kampsportsnisse har ingen lust att gå in i ett sprängt köpcenter, då ska vi inte det heller.

Spelet är i stort sett exakt så som jag vill ha det, och det absolut enda jag vill att de ska kunna ändra är karaktärsdesignen själv. Jag gillar det som det är, men jag vill ha en kostymdesign att välja på där Ken har väldigt tjocka, buskiga ögonbryn, som han ska ha, istället för de vältrimmade, ansade ögonbrynen han har här. Och den gamla blåa västen med röd t-shirt undertill med bara en axelklaff, utan onödiga detaljer vore askul att ha. Man får ju en kod för att ladda ner hans 'orginala' dräkt, vilket i stort sett är samma dräkt han har annars, fast blå.

På den hela taget är det underbart att se sina gamla favoritkaraktärer i ny läcker grafik, att se den gamla mangan animerad såhär är underbart. Det är nästan värt köpet bara det.

Mitt råd är att endast köpa det här spelet om du gillar Fist of the North Star, annars är väl betyget 6/10 för dig, men om du vill se ett intro som får mig att skratta och slicka tv-skärmen varje gång, pallra dig iväg och skaffa det:P

Samlat betyg: 9/10
1
2