Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
MEDLEMSRECENSION

Halo: Reach

Skrivet av: TyckoD   2011-03-04

Halo alltså... vad ska man tycka? Det är mitt första halo spel jag själv ägt och hade en fruktansvärt neutral inställning när jag började spela det

Hade jag betygsatt bara storyn och kampanjläget (de går ofta hand i hand) så hade det fått en 5 som högst!.

- Grafiken känns klumpig och dålig, då jag tittar på groparna/sprickorna i cementgolvet så ser det bara ut som om det vore målat såvida man inte står i den där exakta vinkeln!

- AI:n, fy fan! Den är på fullaste allvar sämre än CoD´s vilket säger fruuuuuuktansvärt mycket! Man kan inte gömma sig! Då man spelar på såna svårhetsgrader som Legendary så har ju fienden fördelen att skada 4ggr och ha 4ggr så hög sköld! Men då ska ju det vara på förutsättningen att botarna själva inte vet om det! Men där sitter problemet - de vet att dom är odödliga och därav rusar tre eliter på dig samtidigt, cirkulerar dig och skjuter på dig tills en av dem slänger en granat på dig så att du dör... alternatvt att de one-hittar dig med ett slag, sånt gör mig less när det hänt 40 ggr i rad...

- Crouch-lagget! Då man blir skjuten på då man sitter i crouch ska man inte automatiskt ställa sig upp... mer än det tycker jag inte att jag ska behöva säga, eller? samt att man måste stå helt stilla för att kunna croucha, och när du väl lyckas så skjuter en lillfjas på dig från brevid skyddet hundra mil bort så att turreten har fritt fram att spraya på dig eftersom du inte kan ducka nu för du är beskjuten.

+ Roligt att man fick kitta sin karaktär, särskilt att man fick måla den och att det funkade till kampanjen också - synd att det tar bort alla möjligheter om "cinematics" som de kallas!

+ Soundtracket var rätt häftigt, lite episka fanfaren, men de lyckas inte skapa mystiken som mass effect 2 soundtracket kan! Dessvärre ljudeffekterna vet jag inte, efter Bad Company har jag blivit rätt kräsen och jag tycker alla vapen låter som för 9 år sen.

+ Storyn skapar verkligen känslan av att det här är slutet av Reach, man får lite känsla av krig i det här spelet i jämförelse med tidigare Halo-spel då det jbara är lite bråk.

*SPOILER*
- Tycker dramatiken då alla nobles dör eftersom känns lite påtvingad, då Jorge ger 6 hans dödsbricka skrattade jag snarare än att grina - bara för att det känndes som att 6 inte riktigt brydde sig, han ba: gör som du vill typ... vilket Jorge svarar med: "Don´t take this from me" eller nåt liknande...
*/SPOILER*

+ Än om de är fula så är banorna i spelet enorma och får fram en rätt så mäktig känsla
synd att jag spelade genom kampanjen single player så man inte fick brassa runt med warthogs med några polare på banorna...

Det var om storyn som jag har lite blandade åsikter om, mest dåliga... här förljer multiplayern:

+ SWAT med ett par polare är ju de roligaste man kan tänka sig - samma sak med firefight, jag vet inte vad jag ska säga om slayer och sånt, jag kör bara SWAT eftersom abilities och sånt har jag alltid tyckt är lite mjäkigt om ni fattar!

+ Matchmakingen går fort och sättet att behålla samma motståndare på är i hög klass! Detta gör att man orkar spela längre och därmed ökar hållbarheten i spelet!

- Mängden som quitar/droppar/leavar är alldeles för stor, när ska folk växa upp egentligen?

Inte mycket mer att säga, jag drar någon sorts snitt på betyget i totalt fast jag skriver de enskilda betygen här:
Ljud: 6/10
Bild: 5/10
Hållbarhet: 8/10

Kampanjen: 4/10
Multiplayer: 9/10

Logiskt sett borde det få en sexa men eftersom det är ett spel byggt för multiplayer så får det en 7a!

Medlemsrecensioner42
Samlat betyg: 8.5/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10