Jag är vid slutet av Deus Ex Human Revolution och jag står inför ett val som kommer förändra miljontals människors liv. Efter flera minuter har jag gjort mitt val och är fortfarande inte säker om det var det jag borde gjort.
Och under dessa minuter jag spenderade funderandes över vad jag skulle välja slog det mig aldrig att dessa människor inte fanns.
Innan Deus Ex HR släpptes så fanns det de som litade på Eidos att ge mästerverket Deus Ex från 2000 en värdig prequel, de som var oroliga att montreal-studion inte var kapabla av det, och det som avfärdade spelet som skit när de märkte att titeln inte innehöll orden modern warfare.
För er som inte vet något om Deus Ex så ger jag er en kort historielektion.
År 2000 så släpptes det första Deus Ex år 2000 och hyllades för sin intressanta handling och att det fanns otroligt många sett att klara allt man skulle göra i spelet.
En uppföljare med undertiteln Invisible War släpptes 2003 men nådde inte samma framgångar.
Och nu har Deus Ex Human Revolution skapats av Eidos Montreal, en prequel till det första spelet i serien.
Jag spelar som Adam Jensen, säkerhetsvakt för företaget Sarif Industries som är ett av de ledande företaget inom augmentation.
Under en attack av Sarifs huvudbyggnad dödas en viktig grupp av vetenskapsmän, bland dem Jensens ex. Jensen skadas svårt men augmenteras utan ett val och det räddar hans liv. Jensen ger sig ut på jakt efter de som attackerade Sarif Industries och sanningen bakom en stor konspiration.
En stor del av handlingen kretsar runt konflikten om augmentationer är rätt eller omänskligt. Eidos gör ett smart drag när de inte har något rätt eller fel i debatten och spelaren är fri att välja vilken sida den vill.
Handligen är utmärkt och verkligen tankeställande. Det är den definitivt bästa delen av spelet.
Den största oron fans av Deus Ex hade inför Human Revolution var att det inte skulle ha samma stämning och lika bra handling som sin föregångare.
Men på den punkten har Eidos gjort ett utmärkt jobb. De har insett att uppbyggnad av en sci-fi värld tar lång tid och efter som spelet utspelar sig 2027 är världen väldigt likt vår men har tydliga skillnader.
Dina augmentationer uppgraderas med praxis points som man får när du har tillräckligt mycket exp. Du kan även köpa nya augmentationer för dina praxis points. De kan vara allt från att bara göra dig snabbare, låta dig se genom väggar och ett stort antal av andra roliga krafter.
Dialog är uppbyggt på samma sätt som i Mass Effect. Men om Bioware uppfann dialoghjulet så har Eidos bemästrat det.
När man skaffat en augmentation som gör det lättare att övertyga folk så kan du se information om deras personlighet och mer vilket gör det mycket intressantare och roligare.
Röstskådespelet skiftar mellan utmärkt och mediokert. Dialogen är som tur är alltid på hög nivå.
Den största skillnaden från det första Deus Ex ligger i striderna. Du kan ta skydd bakom väggar som i Gears of War men resten av spelet utspelar sig från en förstepersonsvy.
Du dör snabbt om du inte tar bettäckning och trotts att det är svårt så blir det nästan aldrig frustrerande. Vapen känns riktigt bra att avfyra.
Men du behöver inte använda dig av vapen om du vill. Du kan smyga dig fram, hacka elektroniska apparater eller hitta alternativa vägar, eller allihop.
Deus Ex Human Revolution misslyckas inte på några punkter och är ett av de bästa spelen som släppts på flera år. Det har en av de mest intressanta och tankeställande handlingar som ett spel kan erbjuda och smälter ihop perfekt med Deus Ex handling. Jag ser inget annat alternativ än att ge den ett perfekt betyg.
Delbetyg:
Strider: 9/10
Handling: 10/10
Grafik: 8/10
Dialog: 9/10
Röstskådespel: 8/10
+ Verkar som det blir 2011 bästa spel.
- Dålig läpp sync.