See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄

Kingdom Hearts

Walt Disney möter Squarsoft och Final Fantasy i ett fantstik äventyr, med välkända karaktärer ur Final Fantasy sreien, Disney filmerna samt en rad nya ansikten.

Kingdom Hearts är det bästa äventyrs rollspelet till PlasyStation 2, de har allt ett bra äventyrs spel behöver. Vackar och mysiga miljöer, stora och häftiga bossar, kärlek och vänskap. Så fort jag hade sett den första trailern på Kingdom Hearts så visste jag att det här spelet måste jag bara köpa. Så jag i stort sätt sprang upp till Game för GAME för att kunna förhandsboka detta otroliga spel, det enda problemet var nu att dom på GAME inte ens hade hört talas om spelet och trodde att jag bara yrade och inte visste vad jag pratade om. Men bara några dagar efter att jag hade varit där så såg jag att dom annonserade spelet, och självklart så skyndade jag mig upp igen för att göra ett nytt försök på förhandsbokningen! Nu var det bara att vänta!

Första intrycket jag fick av spelet var "wow". Jag vart helt såld! Jag spelade spelet i fler timmar i sträck den första dagen, och inte vart de mindre dom senare dagarna heller.

Grafiken i spelet är riktigt härlig, det ligger en väldigt mysig stämning över hela spelet, från börja till slut. Miljöerna och städerna man springer runt i är otroligt välgjorda, man kan springa runt i evigheter för att bara kolla på alla små detaljer som finns runt om i världarna. Desigenen på karaktärerna är mysig och varm, och bakgrunderna som karaktärerna har får en verkligen att känna för dom. Animationerna till karaktärerna är ganska snyggt gjorda och mjuka, finns inte mycket att klaga på där.

Musiken i spelet är helt galet bra, så fort jag hade spelet igenom spelet första gången så köpte jag Soundtracket till spelet på SF bokhandeln. Ibland så händer det att jag kör igång skivan och lyssnar igenom hela skivan och bara njuter! Favorit låten är utan tvkena Utada Hikarus Simple and Clean. Hon har en underbart vacker röst!

Själva game play i spelet är riktigt bra faktiskt, styrningen är helt perfekt och lätt att lära sig. Det finns en rad olika häftiga attacker, magier och combos som man lär sig genom spelets gång, alla som har spelat Kingdom Hearts vet hur viktiga dom är i spelet! Nått mer som är väldigt roligt, som jag personligen har spenderat många timmar framför, och det är att bygga Gummi ships! Man använder Gummi ships för att transpotera sig från dom olika världarna! Men det är inte bara transporteing som gäller, det är även ett litet minispel! Det blir ett gamalt klasiskt shot em up spel när man pker mellan världarna, har kan man hitta nya delar och ritningar till ditt Gummi ship. Och tro mig, denna del i spelet är väldigt beroendeframkallande och extremt underhållande.

Gillar du Disney och Final Fantasy så köp detta spel, tveka inte, spring iväg till närmsta TV-spels butik och köp det! Jag kan säga att jag är mer än nöjd med mitt köp

Enjoy

7/10