Assassin's Creed III

Skrivet av: Yuforex   2013-01-21

Efter att ha sett den första trailern för Assassin's Creed III tillbaka i mars, Då visste jag att det skulle bli ett måste för 2012. Ubisoft kunde inte svika mig och det gjorde de inte. Assassin's Creed III var komplett med en ny miljö, nya uppdrag, bättre gameplay, och ytterligare fortsättning på Assassin's Creed storyn.

Assasin's creed spelmekanik har förbättrats avsevärt, väl nästan allt. striden är långt smidigare än de tidigare omgångar så att du kan bokstavligen använda varje vapen till Connor utan problem. Connor kommer att utföra en viss fräcka kombinationer med sina vapen. Jag föreslår att du använder alla olika typer av vapen för att få hela upplevelsen av hur mästerlig Connor är i strid. I de tidigare spelen var jag alltid skyldig att bara hålla sig till en typ av vapen, små vapen. Jag har aldrig riktigt provat andra typer av vapen som de tunga vapen. Den här gången, jag återigen trodde jag skulle hålla sig till mindre, mer smidiga vapen som Assassin Tomahawk. Men efter att ha kört omkring med en gigantisk, trubbig klubba och ser vilken allvarlig smärta Connor kan orsaka med det, visste jag att jag var helt fel. Experimentera med nya vapen val, du kommer inte ångra det!

Gratis löpning och klättring har också förbättrats från tidigare omgångar. Enkla, men effektiva förändringar med kontrollerna har gjort hela skillnaden. Till skillnad från tidigare spel, i syfte att sprint du inte längre behöver hålla "A" eller "X" nedtryckt. Allt du behöver göra är att hålla den utlösande faktorn ner. Detta kanske inte verkar så mycket, men det gör en skillnad när du försöker fly en förpackning att bedriva vakter och behöver ta ner några vakter blockerar vägen medan på flykt. Klättringen är återigen relativt enkel, även om vissa mindre saker som målsökande fel. Jag minns tre gånger i rad jag försökte samma steg i tro och tre gånger jag helt missat hö fat under mig trots att jag påpekade min analoga spaken till höger på det. En sak som jag var orolig var hur Ubisoft skulle införliva naturliga miljön att klättra in i spelet. Till min förvåning, men går genom träden är lika lätt som att klättra på en byggnad, kanske ännu lättare ibland.

Uppdrag har återigen förbättrats i den senaste delen också. . Medan du spelar med Connor kommer du få i uppdrag att göra olika uppdrag som hemma uppdrag, tillfällig kurir uppdrag, uppdrag frigörelse, och naturligtvis de viktigaste uppdrag historia. Det finns också utmaningar liknar tjuvarna, legosoldater och kurtisaner som Ezio hade att slutföra under sina äventyr. Personligen var min favorit uppdrag hemma uppdrag. Det var fantastiskt att se gården växa och lära sig om de olika karaktärer som skulle bebo den.

Som väntat levererade Assassin 's Creed III en vacker och expansiv miljö som ingen annan lek. Halva nöjet av Assassin 's Creed har alltid varit att köra runt utforska och klättra vad du vill. Gränsen är en av de vackraste miljöerna jag någonsin sett i något spel. De böljande kullar, stora klippor och mångfald av träd och sinne. Tillsatsen av vilda djur till gränsen lägger bara till skönhet och realism i det hela. Gränsen är inte den enda miljö, men de stora städerna Boston och New York tjänar också som Connor lekplats. Skillnaden mellan gränsen och städerna är som dag och natt. Jag tycker det är så konstigt att tänka på hur dessa små ursäkter för städer har förvandlats till två av de största och viktigaste städerna i hela USA.

Personligen är min favorit tillägg till miljön de drastiska förändringar i vädret. Den årstidernas växlingar gör att det verkar som du reser till en helt ny miljö. Från enkla dimma till stora stormar snö, är miljön ett skådespel att skåda. Några av mina mer potenta minnen av vädret kom oftast när jag var till sjöss. När jag lotsade mitt skepp genom flera stormar, minns jag tänkte hela tiden till mig själv att min båt kommer att kapsejsade vid nästa inkommande våg. Enkelt uttryckt har Assassin 's Creed III en av de bästa miljöerna i något spel i dag.

Min favorit del av Assassin 's Creed III är dock inte spelet eller ens miljön, utan snarare berättelsen. Jag förstår att många människor klagar på Assassin 's Creed's historia, men jag bara tycker att det är konstig att . Connors berättelse är det som särskilt förbryllade mig . Den oro mellan sitt folks säkerhet och målen för både patrioterna och britterna var alltid en punkt av intresse. Under hela kriget patrioterna motiverade det genom att hävda att de ville ha frihet för alla människor, men sedan vände sig om och tog friheten av andra människor. Det var uppenbart ironisk och har verkligen gjort dem inte bättre än den brittiska eller Tempelriddarna i mina ögon. Även det sätt som Connor valde att hjälpa de patrioter i deras kamp, bara för att komma till insikt om att patrioterna var de hota en sak Connor försökte att skydda, var hans folk och hemland, upprörande. Det kändes som en fullständig knivhugg i ryggen när patrioterna princip förrådde Connor. Det gjorde mig verkligen titta på patrioterna i ett annat ljus. Detta leder mig till hur George Washington, Amerikas fader, beskrevs. I motsats till vanlig tanke, var Washington inte framställs som den heroiska befälhavare för kontinentala armén som många trodde han skulle bli. Han verkade svag, osäker, och tycktes vara tom villianified ibland. Jag vill inte förstöra något, men du förstår nog vad jag menar om Washington.

Den huvudsakliga berättelsen punkt som slog mig skiljer sig från tidigare Assassin's Creeds var hur Tempelriddarna beskrevs. De verkade inte vara nästan skurkar som de alltid har framställs som. De huvudsakliga Templar tecken var hade sina egna mål och sina egna motiv. Ofta de saker de ville var inte sämre eller bättre än de Assassins. Jag kände även ånger ibland för att döda några av dem och ifrågasatte Assassin's Order motiv.

Jag skulle vilja tala om Desmonds berättelse och hela 2012 Apocalypse sak, men jag är inte riktigt säker på om jag noggrant kunde förklara vad som händer så jag ska bara lämna det ämnet ifred.

Assassin 's Creed III var dock inte utan det är fel. Jag tyckte att många gånger röstskådespeleri föll helt platt, särskilt med Connor. Trots att Connor var huvudpersonen, en hel del av sidan tecken såsom homesteaders hade mycket mer personlighet till dem. Då igen, kanske Ubisoft ville skildra Connor som emotionless lönnmördare, liknande Altair men långt annorlunda Ezio. Slutet av spelet lämnade mig också vilja ha mer och jag ska bara lämna det vid det (inga spoilers). Som alltid stealth mekanik är något dåligt. Det fanns så många gånger att jag trodde att jag skulle ha sett, särskilt många gånger när jag gömmer sig i en buske två meter bort från en vakt. Det finns några fler brister som kommer att tänka, men dessa två är egentligen de enda som brytt mig.

Medlemsrecensioner18
Samlat betyg: 7/10
1