Bioshock Infinite

Nu har spelet jag längtat efter, eller vi alla längtat efter väldigt länge kommit. Att spela som Booker DeWitt har varit ett nöje, och att vara i Columbia har varit fantastiskt.

Booker DeWitt har i uppdrag att hämta en tjej vid namn Elizabeth. Man får skjutas upp till Columbia och gå runt i den vackra staden. Jag gick runt i minst 15 minuter och lyssnade på vad alla sa och gjorde. I början när han är i en båt och ska in till fyren så tittade jag mig omkring länge, jag älskar designen. Början var väldigt bra.

När man fick se Columbia för första gången rös jag till, det var så vackert. Något jag gillade var att Columbia inte var dött som Rapture utan det var glatt och mycket färger. Man var inomhus och utomhus. Alla ställen var inte färglada och allting, vissa ställen inomhus var mörka. Jag undersökte en del, men sen när fienderna och allt finns här och där var det svårt att undersöka dem ställena. Fast jag har gått om goda minnen om en hel del av ställen av spelet. Jag gillade också att lyssna på samtal, eller på röstmeddelanden som fanns här och där. Man fick mer fakta av röstmeddelandena.

Första fighten tyckte jag var riktigt cool. Jag får ett vapen som man slåss med och känner direkt "wow". Då går jag och slår ner fienderna sen. Men sen kommer ju allt fler fiender och maskiner och allt blir svårare. Visst hade man vapen, men när det var som svårast tog ammot slut. Då var det bara ens salts man hade kvar, och det tar slut snabbt. Men om man använder dem effektivt så går det bra. Jag gillade att det var många olika sorts fiender.

Man började med ett att få en Skyhook som man kunde slåss med. Sen fick man en vanlig pistol. Men det var sen senare i spelet man fick alla dem där riktigt roliga vapnen. Volley gun var en av mina favoriter, man hoppar ner från ett par trappor och sen bombar man fienderna med granater. Mitt absoluta favorit vapen var hand cannon. Jag använde den mest och den var riktigt rolig. Den skadade halva fiendens liv ibland.

Jag älskade alla vigors man fick. Mina favoriter var undertow, devil's kiss och bucking bronco. När flera fiender kom nära så använde jag bucking bronco och sen använde jag devil's kiss så det blev en kombination så det blev massa explosioner. Undertow använde jag mest när det var någon svår typ och det var ett stup bredvid dem, då sköt jag ner dem. Något jag gillade när man fick en ny vigor var att man fick se en liten video på vad den gjorde. För att kunna använda alla vigors måste man ha salt. Salt är Eve, som det heter i första Bioshock, och i andra.

När det kom till små bossar i Bioshock:Infinite så fick jag det svårt till ibland. När det kom en handyman hade jag ofta slut på ammo så jag sprang ifrån den och leta efter ammo. Sen åkte man på en skyline för att komma snabbare ifrån den, fast då satte den el på skylinen. En väldigt bra sak med Bioshock: Infinite var att det var utmanande.

Bioshock: Infinite kan ha en av dem bästa karaktärerna någonsin. Elizabeth är en riktigt grym karaktär. Hon är en tjej som aldrig dödat någon och tycker allt med våld är hemskt. Och hon vill verkligen ifrån Columbia. Under strider var det bra att Elizabeth fanns, när man hade slut på ammo så kunde hon ge det till en. Fast ibland var det bara skumt, jag fick liv ibland när jag hade fullt liv. Booker DeWitt är också en väldigt schysst karaktär.

Storyn var bland dem bästa någonsin faktiskt. Vissa tillfällen i storyn bråkade Booker och Elizabeth en del, bland annat om att döda. Elizabeth stod ibland och var ledsen, jag gillade när hon förklara varför hon är ledsen och sen att Booker kom och prata med henne. När Songbird först visades i storyn ville jag direkt ha en sån. Songbirden var riktigt cool.

Ljudet var grymt. Det var väldigt bra röstskådisar. Röstskådisen Troy Baker var röstskådis till Booker och han passade perfekt. Musiken var riktigt bra. Jag kunde stå och lyssna på den ett tag, fast sen gick man vidare för att leka lite med skurkarna.

Grafik: 10
Ljud: 10
Spelbarhet: 10