Assassin's Creed: Unity

Jag har precis klarat ut assassins creed: Unity och tänkte därför skriva en recension vad jag tycker om spelet. Jag kommer skriva liten del av storyn för att inte spoila alls för mycket. Men det jag kan börja med att säga är att jag är besviken..

Storyn

AC börjar alltid på sitt sätt att man får en introduktion till den karaktär man kommer att spela som. Arno Dorian heter du och bor i Frankrike, Paris och ska ut på mördar jakt som Creeden har gjort i dem tidigare spelen. Denna gång varierar allt från att rädda Napoleon till att mörda viktiga personer som ligger bakom till den så kallade franska revolutionen. Du har växt up med en liten flicka som var en nära vän till dig och din far vart mördad av Assassins när du var 10. Nu har du växt upp och blivit vuxen och är 25 år gammal. Din flickvän är din barndoms vän som också kommer att gå med i brödraskapet med dig som lönnmördare och därifrån börjar hela Arnos äventyr. Storyn är väldigt blek och har ett dåligt slut, den bygger inte vidare på det som har skett i dem tidigare spelen dem har tagit bort kopplingen helt, det blir som ett medelmåttigt drama film, kärlek, blod och tårar. Arno mördar för att hämnas sin far. En lönnmördare ska inte mörda för att hämnas det är hans jobb att göra det och därför tycker jag att storyn är dålig.

Gameplay

Grafiken levererar som den ska men det händer inget revolutionsaktigt som får verkligen det att känna att det är revolution. Tittar man på AC 3: Amerikanska revolutionen där flög det kanon kulor som ville spränga dig där sköts det överallt och du hade extremt bra vapen för att lönnmörda dem där. Du fick på dig också flera soldater som du lätt kunde hantera 10 stycken var enkelt för dig. I Unity kommer du ha svårt med 4 om det kommer 10 stycken fiender med vapen är du körd om inte du använder dig av gas. Känns som dem har tagit bort det roliga i att spöa flera tusen soldater själv. Nu är det svårt att spöa fyra, löjligt... Animationerna är klart mycket bättre än i dem tidigare spelen Grafiken har uppnått en väldigt hög nivå. Du kan klättra ner snyggare och hoppa från byggnader på ett sätt som du inte kunnat göra tidigare. Ibland kan man känna sig som Spider-man när man hoppar och klättrar, men det finns fortfarande buggar i klättringen och Arno gör inte vissa saker när man trycker på kontroll spakarna ibland. Det har skett flera gånger för mig att Arno inte reagerar på knapptryckningar alls och man får starta om spelet. Det finns buggar som det visslar om det att han kan fastna och du måste starta om maskinen.

Multiplayer

Detta AC är det första i serien som oddsar högt på online delen, som blivit ett fiasko. De roligaste uppdragen är i multiplayer, jag skulle föredra att spela dem själv. Det är drygt att behöva vänta på folk, som letar efter små saker som dem kan göra i singelplayer. Mörda någon och jobba som ett lag är hur multiplayer ska se ut men slutar med att trupper börjar slåss och det börjar lagga. Dina attacker gör ingenting och alla strider är bara en enda stor röra. Därför har jag spelat dem uppdragen själv för att det var roligare att det kändes mer som en utmaning. Det har inte varit någon känsla alls av revolution i spelet bara att man ska mörda och att det är många människor på revolutionen. Som det ser ut nu spelar knappt folk samma uppdrag som du gör i dagsläget. Jag skulle kunna säga att online läget är dött.

Smågodis i spelet

Det finns kistor, vissa röda kistor måste du ha skill lvl 3 för att kunna låsa upp dem. Det är alldeles för många av kistorna på kartan. Detektiv uppdragen är väldigt spännande har jag tyckt, du får prata med personer som varit med om mordet och dem kan antingen ljuga eller tala sanning sedan hittar du massor med bevis att gå igenom noga innan du anklagar. Det här borde dem ha med i nästa spel tycker jag, det har varit spännande att lösa massa mord. Paris stories gamla vanliga sidouppdrag hämta det, döda honom, sno det eller skydda hen. Samma gamla visa inget nytt eller speciellt med dem uppdragen. Sen finns det också gåtor. Det var en spännande idé men dem är alldeles för svåra att lösa. Det är svårt att förstå vad man ska leta efter, hade dem varit enklare kunde dem varit bra. Jag gillade lösa mord och gåtorna men sidouppdragen som man kommer göra samma sak i storyn. Vad är meningen med det? Belöningen ä en liten summa pengar som inte är värd bördan. Du kommer ändå efter ha byggd hela ditt hus tjäna 40 000 per gång.

Det du kan bli i spelet

Du kan bli allt. Finns 4 skills Melee, Ranger, Theif och Health du kommer ha tillräckligt för att lära dig dem du vill ha. Nu när det kommer till vapen och små saker som man kan välja, är jag besviken... Dem har tagit bort att man kan slåss med små knivar eller med dem som är inbyggda i armen. Du kan bara lönnmörda med dem, du kan välja mellan Svärd och pistol, Spjut och pistol, Jätte svärd och pistol, Gevär och Guillotint gevär. Det är lite vapen som man kan ha fram samtidigt och det är mindre saker man kan göra som lönnmördare där än vad man kunde i första AC spelet. Både vapen avdelningen finns det massvis med vapen att välja mellan samt rustning också.

Sammanfattning

Spelet hade varit bättre om dem haft kvar och lagt till saker från dem tidigare spelen. Att dem tagit bort så många små saker du inte kan slåss med händerna eller dolk. Du kan bara ha fram ett vapen åt gången, du kan inte variera du måste byta i menyn. Storyn är inte rolig, som ett medelmåttig drama film. Dock är grafiken och animationerna snygga när han slingrar sig. Men spelet är fyllt med buggar att det skriker om det, bli inte förvånad om Arno slutar slåss. Multiplayer rörigt när det uppkommer slagsmåls fester. AC borde hålla sig till singelplayer där. Smågodiset detektiv och lösa gåtor var kul men sidouppdragen var värdelösa, så kallade paris stories.

Grafik: 8
Story: 4
Multiplayer: 1