Firewall Zero Hour

Detta var inte vad jag hade planerat på att göra just nu men jag såg denna recensionen när jag google Firewall för att titta upp lite saker. Jag har inte varit inloggad på flera år men jag kände att jag var tvungen att kommentera på denna recensionen även ifall den är flera månader gammal.

Jag har inte spelat jätte många spel från förra året men detta är mitt GOTY. Jag har spelat det extremt mycket då det är så fantastiskt roligt. Jag ska inte säga att det är perfekt för det har många problem men jag håller inte med om mycket i denna recensionen. Börjar nästan tro att denna recensenten fick en kinesisk kopia så mycket som han hade att klaga på.

Såklart har vi alla olika upplevelser med de spel vi spelar. Det kanske är ännu mer sant med VR som är ett nyare format. Men ifall någon funderar på att köpa detta och ser denna recensionen så hoppas jag inte ni tror detta spelet är dåligt för det är långt från sanningen.

Var detta spelet är som bäst är när man kör online mot andra spelare (vilket är huvud läget) och alla i sitt lag använder mikrofonen på sitt VR headset för att kommunicera. Om man plannerar på att köpa det själv så måste man vara berädd på att prata engelska och gilla det, för det är då spelet blir som bäst. Jag spelar också alltid stående för det är en coolare och mer narturlig känsla, samt ett par hörlurar så man verkligen kommer in i spelet.

Skulle kunna gå in på alla punkter i denna recensionen som jag inte håller med om men jag tror inte jag orkar det. Jag tycker PSVR Aim kontrollen är väldigt bra, både i hur den känns och hur man använder den för att kontrollera sin karaktär. Jag har vissa VR spel där jag har blivit yr när jag har spelat dem för första gången och vissa som man fortfarande kan känna lite trots att jag har blivit mer van med VR. Firewall är dock ett av de spelen där jag aldrig har kännt mig det minsta yr vilket är väldigt imponerande.

Ska inte säga att spelet ser fantastisk ut, och ifall du köper detta spelet och förväntar dig samma kvalite som ett icke VR FPS så kan du glöma det. Men jag tycker inte heller det är rättvist att jämföra det med det senaste Battlefield eller CoD då grafiken inte är det ända visuella du är ute efter. Det är just känslan att spela ett FPS i VR som man är ute efter och med tanke på att man kan få detta på ett vanligt PS4 som kom ut 2013, med ett mindre kraftfult VR headset än de till dator så är det väldigt imponerande vad de har gjort med detta spelet. Efter att bara spela ett litet tag så slutar man tänka på att det kan se lite pixligt ut för man kommer in i spelet på ett helt annat sätt. Om man vill ha en högre upplösning på sitt VR headset med mer kraft så får man gå till dator men då måste du också lägga 3 gånger så mycket på headsetet samt också ha en dator som kan köra det, och ett online spel med en aktiv spelar bas.

Så det är lite vad jag tycker om detta spelet. Jag har aldrig lagt till så många nya vänner på min vän lista från ett spel men om man börjar köra detta med mikrofon så kommer man att träffa extremt många trevliga spelare. Det är nog en av de största sakerna som gör detta spelet så fantastiskt, utöver att det är ett väldigt välgjorda spel.

Samlat betyg: 9/10
1
2