Uncharted: Drake's Fortune

Skrivet av: snOOkk   2007-12-26

Uncharted Drakes Fortune hade jag inte hört någonting om förrän slutet av november såg coolt ut och jag testade demo. Demon riktigt rolig. Sedan fick jag spelet på julafton. Spelet handlar om en skatt letare ungefär som Indiana Jones och en tjej som jobbar i median. Han är ute efter en skatt på en ö och hon är ute efter en story. Nate som är "huvudpersonen" är en ung muskulös man som kan hantera ett vapen. Sullivan är en vän till Nate och hjälper honom att leta. Men skatten på ön har lokat mer än 3 personer. När de kommer till ön kryllar det av pirater och skurkar som jobbar för olika onda skattletare. När man komemr till ön ( man blev ner skjuten från sitt plan) stöter man nästan redan på pirater. Tjejen har landat med fallskärm någon annan stans på ön. Spelet har otrolig fin miljö och grafik är topp klass. Gillar speciellt djungel miljön. När man går runt i djungeln dyker det alltid upp pirater som man måste slåss mot antingen närstrid eller avstånd med sin 9-mm pistol. Närstriderna med knytnävarna är fantastiska det är nästan som man bara längtar att en pirat ska hoppa fram och visa knytnävarna.
Spelet varierar sig mycket man klättrar, åker bil, vattenskoter, strider med nävar och vapen, och scener när man ska te.x vrida på saker så en dörr öppnas.
Film snutarna mellan varje kapitel är vädligt fina och roliga.
Spelet tar ungefär 10-12 timmar att klara ut ganska kort men väldigt värt dom timmarna. Man kan självklart spela om det. Ett riktigt grymt spel, men ibland väldigt jobbigt när man tillexempel inte vet var man ska gå någonsatns eller vad man ska göra te.x när man kommer till ett rum med statyer och man ska vrida dom på något sätt så en dörr öppnas väldigt jobbigt när man inte fattar.
Men ändå ett väldigt köp värt spel för äventyr/action laddade spelare, med en gnuta tåldmod.

+ Otroligt fina miljöer och verklig, härliga strider med vapen och nävarna, otrolig varierat, det bästa av allt film sekvenserana både roliga och härliga liksom.

- Ibland väldigt frustrerande, lite kort.