Mass Effect

Jag hade förväntat mig mycket sämre av detta spel eftersom Bioware hade gjort detta.. Men så var det inte! Första gången vart det lyckat! Mass Effect är årets bästa RPG, än så länge. Varför? Jo. Du kan springa och meja ner soldater SJÄLV och inte trycka på en liten knapp som säger att gubben får klara av det själv som i Star Wars KOTOR... Spelade det här första dagen jag fick det. Det var förbannat kul! Fastnade i det i flera timmar. Och ännu än idag så spelar jag det! Är inte besviken över det. Där emot var det lite synd att det inte gick att lira flera spelare på eller Live läge men det får man väll se senare om det kommer något nytt.

Det som var riktigt shysst med spelet var: Att man alltid har bra och roliga svar! Och att där med karaktären i sig talar. Sen är hela storyn intressant. Storyn gör att man lever sig in på ett mysigt sätt och bara fortsätta spela. Dom andra karaktärerna är också välgjorda och har också shyssta repliker. Och att dom kan käfta emot om dom vill! Att det finns mycket utbud av planeter att undersöka. Mycket fina miljöer på många av planeterna! Blandat mellan krig och mysig öken, djungel eller stadskänsla. Nästan allt är possitivt i detta spel!

Det som där emot är negativt är: Inget Live läge. Inga mulitplayer eller cooperactive lägen. Lite skumt system att lära sig, med t.ex. välja vapen, uppgraderingar osv, men förr eller senare lär man sig det. Ingen snipersikte av någon skum andledning... Eller så är det jag som inte vet hur man får fram siktningen. Att om man dör när man kämpar mot en boss måste man se om filmen och även svara på frågorna som man redan har svarat på.. I för sig går det att klicka X men ändå. Har som sagt redan svarat på frågorna ju en gång. Ska inte behöva upprepas.

Sen så vet jag inga mer negativa saker. Mitt betyg blir 10 av 10 möjliga! Full pott för att det är ett utav dom roligaste framtida RPG spelen hittils! Rekomenderar det till alla kära forumiter som har en 360 men inte har skaffat detta att göra det! Riktigt roligt spel. Tackar för mig!

Medlemsrecensioner64
Samlat betyg: 9.5/10
1