Halo 3

För 20min sedan varvade jag Halo 3 och ja vad ska man säga? Fan ett sånt mäktigt spel! Så storslaget och filmiskt som man bara ser i påkostade hollywoodrullar annars. (och mass effect) Det kanske är för tidigt att skriva recensionen nu, har inte riktigt hunnit smälta alla intryck...För intryck finns det gott om i detta spelet. För min egen del får jag nog säga att det intryck som satt djupast spår i mig är flygsekvenserna och luftstriderna. När man skall eskortera en Pelican och tvingas slåss mot Covenenterna i luften samtidigt som man blir beskuten från artilleriet från marken. Eller kanske när man ska ta sig an två feta Scarabs (för er som inte spelat just det så tänk "Rymdimperiet slår tillbaka" i början när imperiet anfaller med stora AT-AT) Jag får nog säga att det är fordonssekvenserna över huvudtaget som imponerar mest på mig. Fordonen är oerhört lättstyrda och kontrollen känns verkligen gedigen.

Men spelet har faktiskt några nackdelar också. Det är för kort, tycker gott och väl Bungie hade kunnat lägga till ca 1-2 timmars speltid utan att förlora så värst mycket i intensitet.
Spelet är inte överdrivet snyggt, det är inte precis Gears of War men det som saknas i snygghet (med det menar jag texturkvalitet typ, designen kan jag inte klaga på dock) vägs istället upp av storhet. (gigantiska miljöer och många enheter på skärmen samtidigt)
En annan sak jag upplevde var att det stundtals var lite svårt att hänga med i storyn. Ibland förstod jag först i efterhand varför man hade gjort på ett visst sätt. Detta kan dock bero på att jag haft mycket adrenalin i kroppen och bara tänkt på vad jag ska skjuta på härnäst och därav inte koncentrerat mig på dialogerna. Men ändå, lite mer utförliga mellansekvenser och mer dialog hade inte skadat. (eller är det bara jag som är RPG-skadad?)

Betygsmässigt har jag svårt att avgöra om det är en stark 9 eller en svag tia. 9,5 hade vart lagom så jag avrundar uppåt.

Medlemsrecensioner176
Samlat betyg: 9.4/10