The Legend of Zelda: Twilight Princess

Skrivet av: pettzor   2008-02-10

Jag har alltid älskat Zelda! Och nu när jag äntligen, efter en lång tids väntan fått tag på ett Wii kan jag sätta mig ner och spela ett av mina absoluta favorit spel. Berrättelsen i Twilight princess börjar i Links lilla hemby. Där finns det fult av vackra, gröna skogar och roliga bybor. Link själv har till att börja med en annan klädnad än vad man är van vid men den passar riktigt bra. Nu följer ett par uppdrag som innefattar träsvärd, apor samt getter. Det är efter ett tag som man börjar förstå att någonting inte står rätt till, och då har redan en flicka rövats bort och man själv instängd i ett slott förvandlad till en varg.
Ungefär så börjar Twilight princess. Sedan fortsätter spelet med att man måste göra olika uppdrag, ibland som varg och ibland människa och så är det ett tempel med en boss på slutet.
Allting är otroligt kul. Templena är oftast riktigt krångliga och det är lätt att fastna. Bossarna är stora och elaka men en aning för enkla, tyvärr. Istället för att ha en irriterande älva omkring sig (vilket man iochförsig har iallafall om man spelar Wii versionen) har man den lilla Twilight varelsen Midna som man får veta mer om eftersom. Hon ger roliga komentarer åt vad man gör och hjälper en igenom spelet.
Grafiskt sätt är inte spelet så värst snyggt, men man får tänka på att det är gjort för gamecube. Däremot är designen av såväl personer som fiender och områden av högsta klass! Musiken är också av högsta klass och jag njuter i fulla drag när jag rider ute på hyrule field och hör Koji Kondos pampiga musikstycken.
För mig tog spelet ungefär 40 timmar att klara men efter att man har tagit sista bossen finns det mycket annat att göra såsom att hitta alla piece of heart samt att få större koger och mer bomber.
Det här spelet överträffar enligt mig båda ocarina of time samt Majoras mask och är det bästa 3d zelda spelet någonsin!!!

Medlemsrecensioner60