Halo 3

Skrivet av: vikke94   2008-02-22

Sagan är slut. Den är slut. Jag är lite ledsen att den är slut nu. Men nån gång måste en saga ta slut och denna sagan kommer att gå till histoien som en av de bästa.

Halo 3 rivstarta där Halo 2 slutade. Master Chife har tagit sig hem till Moder Jord för att fösöka slå tillbacka corvanternas anfall på Jorden. Men hela vår planet är ockuperad och bara ett mirakel kan rädda oss.

Ävenyret börjar med en riktigt rolig banna som är lagom lång och svår. Kontrollen sitter där direkt och men kan börja att skjuta skrirkande corvanter. Jag gillar skarpt att men har med sig Abiter hella tiden så det inte bli som det kunnde bli i första spelet att men var själv hela tiden. Ju längre äventyret lider så blir det bara bättre och bättre. Jag älskar den 7 bannan där man få bekanta sig med det nya foronet Hornet. Jag skjuter ner alla Corvanter jag ser och det är kul. Den bannan som jag är kritisk mot är den näst sissta, den när man ska finna Cortana. Inte bara för den är tråkig och svår utan för att det är väldigt små platser och jag vill ha stora öppna bannor, men man kan inte alltid få vad man vill.

Då kommer vi till den stora delen i Halo 3. Ävenyret i all ära men det är ju multiplayer och co-co som gjort Halo till vart det är. Allt är förbättrat sen 2 an. Alla bannorna är jätte bra, även om jag inte gillar snowbund så mycekt. Mina tre favoriter är Valhalla som är en medelstor banna som man får känslan av att det är ett öppet krig. Detta gillar jag skarpt. På Valhalla är fordonen viktiga men det finns två missil pods i de båda lägrena så man kanse inte ska ta fordonerna dirket. Min andra är Guardian som är väldigt liten men är ånda skön. Den är perfekt för slayer eller för tre mot tre. Den tredje är The Pit som är som en Pintball stadium med jätte mycket skydd och små utrymme. Här är det viktigt att hinna först till svärdet och raket geväret. Men några andra bannor som kan gå bra är Sandtrap som är svin stor och Last Resort.

Men sen har de lagt till två saker som kommer att föra detta spel in i en ny världe och det är Foge och där kan man göra om alla bannor så de blir som man vill ha dom själv. Om jag tycker att Sandtrap behöver lite mer Sniper Rifles så kan jag sätta ut dom var jag vill. Jag kan flytta saker och man kan släppa tanks på varadra. Det är helt otroligt vad man kan göra där.

Sen har vi ju Teather där man kan kolla på allt man har gjort och spela in filmer och ta bilder. Då kan inte kompisen i skolan säga sker som att han satte en tripel kill i går med spartan laser. Detta kommer också slå stort

Ljudet är bra, till och med riktigt bra. När man i den 7 bannan ska sjuta ner två skabbag(ursäktar om det blev felstavart) är ljudet bara för bra. Grafiken var jag lite orolig för men den blev faktiskt riktigt bra och bannorna är väldigt fint desingnade. Spelbarheten kan inte bli bättre så den få 10 av 10 och detta spel kan hålla hur länge som helst.så här är betygen

Grafik 9
Ljud 9
Spelbarhet 10