Ghost Recon

DETTA ÄR EN RECENSION AV GAMECUBE VERSIONEN

Detta är ett Spel som handlar om en Några politiker i Ryssland som gör allt för att återförena det forna sovjet. Detta ska ske genom att invadera de gamla länderna som en gång i tiden ingick i unionen. Länder som Lettland, Estland, Ukraina osv. För att motverka detta så skickar USA (som vanligt) en elitstyrka vid namn Ghost Recon. De är dessa män som ska rädda världen från En stormakt.

Grafiken i spelet är riktigt dålig. Soldatern är stela och kantiga. Alla ser likadana ut. Detaljerna som vapen m.m är inte särskilt eggande utan dåliga. Miljöerna är dock det sämsta dessa är riktigt usla där träd, Stenar, gräs osv ser ut som en enda smörja och pixlar ser man verkligen.

Ljudet är heller det särkilt bra. Rösterna är sådär och man blir snabbt ganska trött på han som läser upp uppdragen på brefingen och man slår gärna av ljudet för att istället läsa själv. Musiken är väl sådär.

Kontrollen är tudelad. Rörelsen är bra och det är lätt att manövra sina trupper. Både den man styr och den man beordrar genom kartläget. Däremot så är knapprna ingen hit. Det sämsta och mest irriterande är när man skall zooma in för att skjuta någon och det sedan inte går att zooma ut. Man måste då ladda om eller byta vapen gör att komma tillbaks till normal bild. Det är också många kommandon så alla knappar används och det blir lite rörigt ibland och en hel del feltryck då jag personligen tycker man lagt många kommandon på konstiga knappar.

Värdet är Ok. Det finns 15 olika uppdrag som tar ca 10-30 minuter styck. Det finns också tre olika svårighetsgrader. Däremot så är inte omspelningsvärdet någon höjdare främst för att grafiken och kontrollen är så undermålig.

Rolighetsfaktorn i spelet är Sådär. Ok har man inget bättre för sig så kan man väl lira detta en dag eller helg men det är inget man kommer plocka fram ur spelhyllan många gånger. Det duger att spela igenom en gång men inte mer. Storyn känns ganska dålig och tråkig. Filmskevenser finns knappt utan varje gång man klarar ett uppdrag så visas typ en helikopter och dina trupper som flyger till nästa plats. Spelet är egentligen till Pc och borde stannat där. Hittar ni spelet för 50-100kr och gillar Tom Clancy så låt gå men vänta er inga stordåd. Jag vart lite besviken då jag trodde det var bättre.

+ Rörelsen, Tre olika svårighetsgrader

- Dålig och kantig Grafik, Dåliga Knappkommandon, Långtråkig bitvis, Dåligt ljud

Grafik 4