Gamereactor Sverige. Kolla in stekheta speltrailers samt uttömmande intervjuer från spelvärldens största spelevenemang. Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Final Fantasy: Crystal Chronicles - Ring of Fates

Som ni kanske redan vet är spelet är snyggt, dem datorstyrda medhjälparna är idioter och att storyn kanske inte går hem hos många.
Spelet har ett inte alltför djupt inslag av rollspel. Man får pilla lite med items, antingen genom att köpa eller samla material för att skräddarsy något som inte går att köpa vanligtvis. Emellanåt så får man lite nya attacker när man går upp i level men inte så många.

Det ni läsare inte fått så stor inblick i är multiplayer funktionen, förutom att det inte är via WiFi. Jag har spelat det med en kompis och ska därför skriva lite mer om det.
Du har alla 4 karaktärerna till ditt förfogande och man kan antingen "Spela själv" för att eventuellt komma ikapp kompisarna i levelandet eller skapa ett party. Sen kastas man in i en avskalad version av singleplayer delen. Det finns dialoger men inga filmklipp och numera kan man hämta uppdrag hos kungen då man hamnar in i olika banor för att utrota ett stort antal monster. Sen kan man också spela singleplayer grottorna och möta bossarna med hjälp av sina kompisar.

Det finns inte många DS multiplayer spel av den här sorten där man får leka med sin utrustning och ta död på odjur i ett rätt så långt spel (har inte spelat klart det än så kan inte ge en siffra på antalet timmar). Man har full kontroll över striderna och karaktärerna är tillräckligt olika för att det ska vara intressant. Det känns rätt självklart att det krävs 1 spel per person för att ta del av multiplayer istället för att dela med sig via download, eftersom det är så pass mycket speltid. Hoppas det gjorde er lite visare. Jag personligen tycker att spelet är ambitiöst och stämningsfullt och hoppas på en mer utvecklad version av den här speltypen "in the near future..."

Samlat betyg: 6/10
1
2