Rock Band

Så... nu har detta spelet äntligen kommit till oss, sisådär ett halvår försent. Bättre sent än aldrig eller hur? För nu när man har tröttnat på Legends of Rock, så vill man ha något nytt! Så jag och tre polare satte oss ner med Rock Band en eftermiddag. Min ena polare tog hand om trummorna och den andre basen. Jag själv fegade lite och höll mig till gitarren visserligen en mycket vacker Fender Stratocaster, men en aning fegt. Så vi började spela. Hittade In Bloom-Nirvana mycket bra låt. Efter vi hade spelat den kom vi fram till två saker:
1. Det är sjukt mycket lättare att spela gitarr än i tidigare spel, Medium som jag spelar på i vanliga fall är sjukt förrenklat. Nu är man tvungen att spela på Hard för att få en utmaning.
2. Det är sjukt svårt att spela trummor, (om man inte gjort det tidigare såklart) på Easy får man ordentligt med motstånd, för en oerfaren batterist som min kompis. Det finns ett fåtal nyheter men inga jätte speciella.
Så vi fortsatte spela tills mina polare skulle gå hemåt, och direkt efter dom hade gjort det så gick jag i närkamp med sololäget. Vilket påminner till största del om GH. Där man spelar ett par låtar i olika städer. Band World Tour imponerar betydligt mer. Där man får pengar och fans efter varje gig. Tillslut blir du kanske invald i Rocken Hall of Fame! Något annat som också imponerar är låtlistan där band som Nirvana,Iron Maiden,Metallica och David Bowie!!! Imponerar mest. Det är ett stabilt bygge Harmonix har byggt och det skulle förvåna mig om det rasade, men vi får se till hösten då Rock Band får en rättvis utmaning i Guitar Heo: World Tour. Lita på att jag ska mig itu med det också!!
Grafik: 7/10
Spelbarhet:9/10
Ljud: 10/10