Crackdown
Du är en supersoldat som ska städa upp en stad med supermånga skurkar och hoppa superhögt. Ja om jag fick frågan: Vad skulle du uppskatta att spelskaparna spenderade på storyn? Så skulle jag rätt definitivt säga en tjuga.
Men det intressanta med Crackdown är inte storyn det är att man får vara en grym superhjälte som hoppar runt på höghus och avfyrar rocketlaunchers så att fiendesvina reduceras till tårar och aska på löpande band.
Det mindre positiva med Crackdown är att föregående stycke summerar upp spelupplevelsen rätt bra, det finns helt enkelt inget vettigt att göra när du slagigt ihjäl den sista bossen.
Klart att du kan leta små orbs som ökar dina redan maxade skillz vilket inte känns speciellt motiverat. Du kan också hoppa runt och slå rekord men varför? Även racen som man kan köra känns hopplöst tråkiga även fast jag inte har mer än nivå 2 av 4 i bilkörning.
Detta spel är för dig som letar i begagnat hyllorna efter nått billigt att ägna en helg med och då får du nog ut precis så mycket du betalade för spelet. Det kan också vara för dig som gillar menlöst jagande efter svårfunna föremål i spel.
Spela istället GTA IV: Bättre story, snyggare grafik, längre livslängd och 1000 ggr bättre atmosfär
