Mirror's Edge

Skrivet av: bravo93   2008-11-14

Mirror's Edge vad kan jag mer säga än en svag besvikelse. När jag för första gången hörde talas om Mirror's Edge och såg bilderna så visste jag, detta kommer att bli stort. Men desto närmare releasen kom och demot släpptes sänktes min förväntans fulla blick kvickt.

Att bara kolla på när någon styr Faith genom dem väldigt svåra, överdrivet svåra banorna är som en fröjd för ögonen, staden och banan Faith springer i kan verkligen inte bli så mycket snyggare än var det är, animationen är på topp!. Men när det kommer till själva spelandet så är det mer ett sånt spel man vill bara bli klar med så snabbt som möjligt för att få reda på hur det slutar.

Spelet blir verkligen riktigt tråkigt med följden och man vill nästan bara slänga ut skivan genom fönstret efter att ha letat efter vägen framåt i nästan en timme. Jag ska inte såga spelet totalt för det har vissa posetiva delar.

Allt började med ett besök hos Gamestop, jag tog och betalde dem svindyra priserna Gamestop har. Tur som det är så är det 10 dagars öppet köp på spelet. Tillsak, jag slängde in min skiva i boxen när jag kom hem och började lira.

Först fick man lära sig kontrollerna genom en enkel liten träningsbana, efter det så började allt. Jag slås nästan av stolen med häpnad då jag sitter och lirar igenom både kapitel 1 och 2. Grafiken och den artificiella intelligensen hos fienderna är sjukt bra. fighting systemet känns både kreativt och verkligt, känns nästan som om man är där själv och slår någon polis halvt till döds. Men sen efter att nästan har buggat mig igenom kapitel 3 och 4 börjar jag känna den där känslan att varför ska jag fortsätta spela.

Jo faktiskt så är det många buggar i spelet, Faith greppar inte tag i saker när man hoppar, hon reagerar långsamt och så vidare. Det blir liksom inget direkt "flow" när man spelar, man får hela tiden springa runt om i banan för att leta efter en väg framåt, när det igentligen borde vara tvärtom att man ska kunna se vart man ska springa, plus att spelet är väldigt repetivt, samma gamla springade hela tiden. Just då känner man sig riktigt less på spelet. Storyn är ett stort plus, den är riktigt bra och man hänger verkligen med i spelets gång.

Om små fel hade fixat till så hade detta spel fått mycket bättre betyg. Det är ett helt nytt spelkoncept som jag hoppas på kommer att bli ändå bättre senare framåt.

Grafik: 9
Spelbarhet: 7