Far Cry 2

Skrivet av: SalzerX   2008-12-15

"Var detta allt som Far Cry 2 hade att erbjuda?"
Far Cry 2 är uppföljaren av Cryteks tidigare Far Cry som släpptes för fyra år sedan. Men det nya spelet har ingenting att göra med det förra, handlingen är t.ex helt ny, berättartekniken helt ny och huvudhjälten är ny, denna gång spelar man inte som Jack Carver. Det som jag tyckte var skönt efter att ha kommit en bit in i detta spel är att jag insåg hur det var när alla jobbiga "monster" hade försvunnit som mest ansågs störande när dom sprang omkring överallt.

Man springer i Far Cry 2 runt på en megastor brun djungel någonstans i afrika som är över 50 kvadratkilometer stort men det mesta av kartan känns meningslöst då jag bara får tillgång till eldstrider på specifika platser på kartan där b.la fiender har sina "outpost" när man passerar.

Transportsträckor är något som ofta kommer i Far Cry 2 och jag tycker att det faktiskt är riktigt jobbigt att behöva hela tiden färdas så långt utan någon som helst action överhuvudtaget. När man sedan tar upp AIn på fienderna så går det bara att säga: "Vad fan är detta!?" fienderna beter sig riktigt korkat och är riktigt dåliga på att sikta vilket jag sänker betyget för. Man tappar grymt mycket spelkänsla av detta. Grafiken i spelet tycker jag är helt okej fast det är såklart inte alls lika välgjort grafiskt som t.ex Crysis.

Ett annat bra inslag i Far Cry 2 tycker jag är när vapen som anfallsgevären kan "jamma" fast och går inte att skjuta med och då måste man byta vapen, detta händer om man plockat upp ett utav fiendernas vapen och det går att undvika om man köper ett helt nytt vapen i en handel, där finns även uppgraderingar och olika vapenslag att tillgå

Medlemsrecensioner31
Samlat betyg: 6.8/10
1