Rock Band 2

Som jag sagt innan så älskar jag verkligen dessa musikspel. Vare sig det är Guitar Hero eller Rock Band. Båda serierna briljerar och de verkar bara bli bättre och bättre. Rock Band har bara funnits ute i ett par månader här i Sverige, men du får vi bekanta oss med nya Rockklassiker och andra diverse låtar i detta nya Rock Band, nämligen Rock Band 2.

Det är ett helt nytt spel förutom att inte så mycket nytt är lagt till, jo förutom låtlistan som är helt ny, så finns ju även nya kläder till de karaktärer man kan göra. Annars är grafiken den samma (Vilket rockar!) och layouten är den samma som Rock Band när man väl spelar en låt.

Jag älskade verkligen Rock Band och jag kommer ändå inte sluta spela det även om jag nu har detta i samlingen. I spelet finns 84 nya låtar att rocka till. Ett par av dessa låtar finns redan med i Guitar Hero World Tour, men jag har inget emot att spela dem igen. Precis som i Rock Band kan man köra ensam med vilket instrument som helst eller köra som helt band vilket är mycket roligt. Men har man då ingen att köra med så finns det ju alltid Online vilket jag tycker är riktigt coolt.

Själv så kör jag på bas eftersom att jag tycker det är mycket roligare än gitarren, sen är det ju ibland mycket lättare. Expert är den level som jag spelar på just nu och det har varit ganska mycket övande. Det finns ett par svåra låtar i spelet som bland annat Metallica - Battery. Ganska kul är det att köra den låten på trummor, man förlorar nästan med en gång:) Beastie Boys - So Wat'cha Want, är den lättaste och tråkigaste låten att spela bas på (Sök på youTube så får ni se).

Plastgitarren till spelet har inte ändrats om så mycket, den är fortfarande baserad på en Fender Stratocaster, förutom att den här är lite brunaktig i färgen.

Om ni redan läst min långa Rock Band recension finns inte så mycket mer att säga förutom att låtlistan är mycket grym och det finns låtar för alla smaker, gamla som unga! Artister som finns med i spelet är bland annat: The Guess Who, Metallica, Disturbed, Nirvana, AC/DC, Bob Dylan, Guns 'N Roses, Beastie Boys. Det är bara för att nämna några artister som har med sina låtar i spelet. Det finns ett par riktigt grymma låtar som man kommer verkligen att älska länge. Sen går det ju alltid att använda sina köpta DLC från Rock Band till Rock Band 2 också, samt att man får en kod till 20 gratis låtar när man köper Rock Band 2.

Japp som sagt är detta ett mycket bra spel med eromt bra låtlista även om det inte är så mycket nytt och egentligen baserat på Rock Band. Om du verkligen inte har detta spel så tycker jag att du ska köpa det med en gång, tveka inte ens.

Medlemsrecensioner9
Samlat betyg: 8.9/10
1