Gamereactor



  •   Svenska

Logga in medlem
MEDLEMSRECENSION

Just Cause

Skrivet av: Xorios   2009-01-17

Just Cause är ett svenskt utvecklat spel som liknar GTA ganska mycket. Spelet utspelar sig på en ö kallad San Espirito. Spelet börjar med att man hoppar från ett flygplan för att hjälpa en man från CIA på en strand. Man får efter att ha hjälpt denna man börja köra uppdrag åt honom. Det finns även sido uppdrag åt två faktioner, oftast handlar dom om att ta över en byggnad från polisen eller en annan fraktion. Själv tycker jag att sido uppdragen blit tråkiga då det är nästan samma sak att göra hela tiden.

Själva Main storyn går ut på att starta en revulition på ön för att komma åt presidenten.
Du kan ta dig till dina uppdrags mål eller ta dig nån annanstans genom bilar, flyg, båtar och motorcyklar.

Ön är väldigt stor och den är vacker. Du kan också samla objekt fö att få bättre reputation med dom olika fraktionerna eller hitta speciella fordon eller vapen.'

Grafiken i spelet är väldigt snygg och musiken är bra. Dock är spelet buggigt, fienderna kan fastna till exempel. AI:n är inte heller den bästa, dom kan till exempel bara stå och glo utan att göra någonting. Spelet tycker jag håller ganska länge. Main storyn är kanske inte den längsta, när man sedan har klarat den kan man göra mycket, man kan leka runt på ön, göra sido uppdrag eller hitta dom speciella fordonen eller vapnen.

Betyg

Grafik: 8
Ljud: 7
Spebarhet: 8
Hållbarhet: 8

Betyg: 8

Vill man testa detta så finns det ett dome att skaffa från spelets sida.

Medlemsrecensioner15
Samlat betyg: 7.6/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10