Call of Duty: World at War

Andra Världs Kriget. Haha ojoj vad gammalt det började bli 2000. Nu är vi inne på 2008 och dom gör fortfarande Världs Krig spel. Ska man skratta eller gråta?
Gråt! Gråt så att nilen blir längre, Gråt så att din farmor drunknar i dina tårar, Gråt så att jättarna drunknar. Gråt! Lägg ner nu Världskrigen, det räcker!

Call Of Duty: World At War utspelar sig under Andra Världs Kriget. Spelet börjar med att man får se en tortyr scen där två eller tre eller fyra st engelska soldater bli misshandlade av ett par japaner. Du får se det igenom Miller en soldat, och som tur är hann han inte bli mördad och misshandlad innan hans kompisar kom i sköt skallen av japanerna som misshandlade dom.

Spelet fortsätter och du får småningom om ta rollen som Nikolai en Rysk soldat, ett klassiskt Call Of Duty upplägg då. Spelets campaign kan vara ganska rolig ibland, när man spelar som Nikolai inne i Moskva på stora slag fält och ett pampigt soundtrack så är det väldigt underhållande men tyvär täcker inte detta mer än 25% av Campaignen. Du fick heller inte relatera till dom olika karaktärerna i din trupp som du fick i Modern Warfare, så om någon dom så sa man bara '' Jaha, ska jag gråta nu eller? vet ju fasen inte ens vem det är...''. men i Modern Warfare var det ''Neeej! Gaz kan inte döö?!''.

Om man ska jämnföra Modern Warfares och World At Wars campaign så vinner Modern Warfare med ganska mycket.

World At wars online läge då? Det är praktsikt taget likadant som Modern warfares så det är fortfarande stabilt och underhållande, dock väldigt tråkiga vapen och mappar.

Om du är ett Call Of Duty fan (som jag) kommer du gillar World At War, men du kommer en vecka senare gå tillbaka till Modern Warfare.