Castlevania: Harmony of Dissonance

I "Castlevania: Harmony of Dissonance" så spelar du som Juste Belmont. Juste är Simon Belmonts barnbarn, den legendariske krigaren som satte stopp för Dracula för länge sedan. Nu är det så att Draculas slott har visat sig återigen. Juste tillsammans med sin bästa vän, Maxim, tar de sig in i slottet för att leta efter deras barndomsvän, Lydie. Lydie har tydligen blivit kidnappad och tagen till Draculas slott, Castlevania. Nu måste Juste och Maxim söka igenom hela slottet för att både rädda Lydie och döda Dracula som återigen har återuppstått.

"Harmony of Dissonance" är ett klassiskt "Castlevania". Man går igenom korridorer fulla med allt från skelett till stora demoner. Man går även upp i level och man kan själv utrusta Juste med den utrustning som man vill att han ska ha, t.ex. rockar, rustningar, magiböcker och ringar. Det enda som man inte kan byta är vapen. Juste har en piska, inget annat. Man kan byta element och topp på piskan en bit in i spelet, vilket gör att piskan känns annorlunda.

Något som alla "Castlevania" spel burkar ha så är det råtuff musik, men i detta spel så är det verkligen inte så. Musiken låter som om spelet vore gjort till NES. Bitpop ljud som inte fastnar i huvudet eller låter bra. Slottet är lite för grått och tråkigt, vilket gör att det känns som om det är exakt samma korridorer du går in i. Lite för linjärt kan man säga.

Men ett dåligt spel är verkligen inte "Harmony of Dissonance". Till GBA är det ett litet mirakel. Men det kan inte mäta sig med SOTN.

Samlat betyg: 7.3/10
1