Gamereactor



  •   Svenska

Logga in medlem
MEDLEMSRECENSION

Frontlines: Fuel of War

Skrivet av: bjospa   2009-03-20

Frontlines-Fuel of War,det första "krigsspelet" jag kör singelplayer på och samtidigt mitt första egna


Året är 2024 och oljan är på vippen att ta slut, och världen är på väg in i ett nytt världskrig.
På ena sidan står Western Coalition med EU tillsammans med USA, och på andra sidan så är det Red Star Alliance med Ryssland och Kina.

När spelet börjar så är man en soldat i Western Coalition och ställs öga mot öga med jättarna från öst, till din hjälp så har du en hyggligt stor grupp soldater.


Under kriget i mellanöstern så ska man peppra sönder hundratals fiender med över 60 olika vapen och fordon, och försöka ta sig igenom sju olika banor med ca 10 delmål i varje att ta över. Klimatet skiftar från skog till stad och öken mellan banorna.


Frontline systemet i spelet är väldigt bara och kul och fungerar så att du får t.ex. tre delmål på kartan som du kan ta över när och i vilken ordning som helst. När du har tagit över alla målen på kartan så flyttas motståndarnas frontlinje tillbaka och du får tre nya mål på kartan.


Jag ÄLSKAR snipern i Frontlines och övriga vapen är både snygga och härliga. Fordonsfysiken är dock inte på topp utan är ganska klumpiga och inte helt lätta att styra.

En sak som inte är bra i Frontlines är att man har fiender som är dumma i huvet och inte så svåra att döda.

Minus: fiendarnas dumhet, fordonens fysik

Plus: Multiplayer, Snyggt

Grafik:9
Spelbarhet:8
Ljud:8
Hållbarhet:7
Multiplayer:10

Samlat betyg: 9/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10